Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Ивайло Московски: България ще събира по-голяма част от таксите за Дунав мост 2 28.02.2013
Голям размер

Приходите от Дунав мост 2 ще бъдат разпределяни пропорционално на направените инвестиции и по-голяма част от тях ще отиват за България. Това стана ясно по време на подписването на Споразумението между министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията в оставка Ивайло Московски и Септимиу Бозашу, държавен секретар на Министерството на транспорта на Румъния за създаване на съвместна търговска структура-оператор на новия комбиниран (пътен и железопътен) мост над река Дунав. Точният размер на приноса на всяка от страните за изграждането на обекта ще бъдат окончателно определени след приключването на строителните работи и въвеждането в експлоатация на съоръжението.

„Отговорността налагаше да приключим тази важна задача, за да гарантираме пускането в експлоатация на моста през тази година и да защитим българския интерес”, каза Ивайло Московски. По думите му първото заседание на българо-румънското дружество за управление на Дунав мост 2 ще се състои на 12 март, когато най-вероятно ще бъде решена и датата за неговото откриване.

Такси ще бъдат събирани само за пътните превозни средства, като самият пункт ще бъде разположен на румънския бряг. Точният размер на таксите за преминаване през моста ще бъде уточнен след допълнителни консултации. Данък добавена стойност ще бъде начисляван съгласно румънското законодателство когато трафикът е в посока Румъния – България и по българското, когато е в посока България – Румъния.

Операторът на моста ще образува фонд „Рехабилитация”, в който ще се отделя 10% от печалбата на дружеството. Средствата на фонда ще могат да се използват само за дейности по реконструкция на пътя и рехабилитация на мостовото съоръжение.

Двете страни се споразумяха операторът да бъде учреден под формата на акционерно дружество със седалище в град Видин. При учредяване на дружеството всяка от двете държави ще придобие акции, съставляващи 50 на сто от общия брой акции. Акционерното дружество да бъде с двустепенна система на управление с 4-членен надзорен съвет и 3-членен управителен съвет, като в надзорния съвет двете страни да са представени от еднакъв брой членове. Членовете на надзорния и на управителния съвети трябва да имат подходящи квалификация и опит, изискванията за които се определят в устава на дружеството. Председателят на надзорния съвет ще бъде избиран на принципа на ротацията между представителите на двете страни. За осигуряване на контрол и отчетност на дейността на акционерното дружество да бъде назначен и вътрешен одитор.

 

 

 

Милан Мартинов,
Министерство на транспорта,
информационните технологии
и съобщенията,
Дирекция „Връзки с обществеността и протокол”
Тел: +359 2 9409 625/301
e-mail:
mmartinov@mtitc.government.bg;
press@mtitc.government.bg 

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Март
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed