|
Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров инспектира днес железопътната отсечка Карнобат – Дългопол, която е част от проекта Карнобат – Синдел.
Жп линията е част от Трансевропейски коридор № 8 и има добра проектна готовност, което ни дава аргументи да търсим европейско финансиране за нейното завършване, каза Петър Киров. По думите му, един от проектите предвидени за финансиране през следващия програмен период на Оперативна програма „Транспорт“, е рехабилитацията на жп линията Русе – Варна, а отсечката до Карнобат ще осигури по-бърза връзка с южната част на страната. Това е предпоставка за привличане на допълнителни товари, особено след завършването на проекта за изграждане на тунел под Босфора, допълни той.
Началото на проекта за изграждане на жп линия между Карнобат и Синдел е поставено през 1981 г. Пет години по-късно започва и неговото строителство, но през годините то многократно е било спирано заради липса на финансиране. Към днешна дата са изградени 3 естакади по устието на язовир Цонево. Редица участъци в района са с новоположен двустранен железен път. В проекта е заложено и изграждането на три тунела. Този между Люляково и Даскалово е завършен напълно, проходим е и е въведен в експлоатация. Тунелът между Лозарево и Прилеп е изграден частично, а този между Дъскотина и Търнак е завършен, но липсва трасе до него.
Според разчетите на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ са необходими около 420 млн. лв. за завършването на целия проект.
|