Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Справочна информация относно осъществяване на правото на достъп до обществена информация и правото на повторно ползване на информация от обществения сектор

Право на достъп до обществена информация и право на повторно ползване на информация от обществения сектор има всяко физическо лице – български гражданин, чужденец и лице бе гражданство, както и юридическите лица.

1) Достъп до обществена информация и информация за повторно използване се предоставя въз основа на писмено заявление или устно запитване.

2) Можете да подадете заявление:

(1) по пощата на адрес: гр. София 1000, ул. „Дякон Игнатий“ № 9;

(2) в Центъра за информация и административно обслужване на гражданите (фронт офис)  на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията на адрес гр. София 1000, ул. „Дякон Игнатий“ № 9 (вход за граждани от ул."Гурко").

При поискване от заявителя, служителят от приемната ще ви предостави за попълване формуляр на заявление.

Работното време на Центъра за информация и административно обслужване на гражданите е всеки работен ден от 09:00 ч. до 17:30 ч.,

телефони: 02/9409 771, 02/9409 640, 02/9409 542

(3) на официалния факс – (02) 988-50-94;

(4) по електронен път на адреси: mail@mtitc.government.bg, а ако сте подписали заявлението с електронен подпис – на адрес emtc@mtitc.government.bg. За подаването на заявление по електронен не се изисква подписването му с електронен подпис.

Ако заявлението е за повторно използване, можете да го подадете на адрес: opendata@mtitc.government.bg, а ако сте подписали заявлението с електронен подпис – на адрес emtc@mtitc.government.bg

3) Образци на заявление можете да намерите тук:

- образец на заявление за достъп до обществена информация;

- образец на заявление за предоставяне на информация за повторно използване.

или да получите от служителя в Центъра за информация и административно обслужване на гражданите.

4) Вашето заявление ще бъде разгледано в съответствие с правилата и в сроковете по Закона за достъп до обществена информация.

Информация за вътрешния ред за разглеждане на заявленията можете да получите, като се запознаете с публикуваните тук вътрешни правила:

Вътрешни правила за достъп до обществена информация;

Вътрешни правила за предоставяне на информация за повторно използване (375.31 KB)

5) За предоставянето на информацията следва да заплатите такса, чийто размер се определя:

- За достъп до обществена информация предоставяна на хартиен или друг материален носител – в размер, определен със Заповед № ЗМФ-1472 от 2011 г. на министъра на финансите ;

- За предоставянето на информация за повторно използване – безплатно или съгласно тарифа на Министерския съвет.

6) Информацията за повторно използване се предоставя при стандартните условия, определени в наредба на Министерския съвет. Ако в информацията, която получавате, или в акта, с който ви се предоставя не са посочени условия, можете да използвате информацията свободно.

7) С Отчета за постъпилите заявления за достъп до обществена информация и за повторно използване на информация от обществения сектор,  можете да се запознаете тук .

8) Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще публикува в интернет страницата си всички актове и данни, посочени в чл. 15, ал. 1 от Закона за достъп до обществена информация и други специални закони в областта на транспорта, информационните технологии и съобщенията, в сроковете, установени в съответния закон.

9) Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията води публични регистри в областта на електронното управление: Регистри за оперативна съвместимост (Регистър на регистрите и данните, Регистър на информационните обекти и Регистър на електронните услуги) и Регистър на стандартите. На интернет страницата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията можете да намерите има препратки към тези регистри.  Министърът води също публичните: (1) регистър на свидетелства за правоспособност на радиооператорите от Световната морска система за бедствия и безопасност на морската подвижна радиослужба и морската подвижна-спътникова радиослужба, на оператори на радиостанции на плавателни съдове по вътрешните водни пътища и разрешения за използване на радиостанции и радиолокационни станции на плаващи обекти и (2) регистър на предоставените за ползване разпределените опознавателни знаци за идентифициране на радиостанциите на плаващи обекти и съгласно изискванията на Международния съюз по далекосъобщения. Достъп до съответния регистър или копие от информацията, която сте поискали ще получите на материален носител или по електронен път, според посоченото в заявлението.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed