Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проект на Наредба за изменение и допълнение на Hаредба № 1 от 2007 г. за минималните изисквания за безопасност в тунели по републиканските пътища, които съвпадат с трансевропейската пътна мрежа на територията на Република България 18.12.2014
Голям размер

Проектът е публикуван в електронен вид за обществено обсъждане и е на разположение в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

 

Мотиви

Предлагам на Вашето внимание проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 1 от 2007 г. за минималните изисквания за безопасност в тунели по републиканските пътища, които съвпадат с трансевропейската пътна мрежа на територията на Република България (Загл. доп. - ДВ, бр. 58 от 2007 г., изм., бр. 102 от 2008 г.) (обн., ДВ, бр. 34 от 2007 г., доп., бр. 58 от 2007 г., изм. и доп., бр. 102 от 2008 г.). Наредбата се издава на основание чл. 20, ал. 1 от Закона за пътищата от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията и министъра на регионалното развитие.

В Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е получен комплект от документи, касаещи изменение и допълнение на Наредба № 1 от 2007 г. за минималните изисквания за безопасност в тунели по републиканските пътища, които съвпадат с трансевропейската пътна мрежа на територията на Република България (Наредбата).

В хода на работа на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ е констатирана необходимост от изменение на Наредбата, като мотивите за това са следните:

а) хармонизиране с разпоредбите на Наредба № 2 за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти във връзка с чл. 169, ал. 4 от Закона за устройство на територията;

б) привеждането и в съответствие с измененията в Закона за пътищата, обнародвани в ДВ, бр. 55 от 19.07.2011 г., съгласно които се създава Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“, чийто основен предмет на дейност е финансиране, проектиране, изграждане, управление, поддържане и ремонт на автомагистрала „Струма“, автомагистрала „Хемус“ и автомагистрала „Черно море“;

в) изменения в наименованията на Агенция „Пътна инфраструктура“ и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Във връзка с тези изменения Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ поема правата и задълженията по подготовката и изграждането на горепосочените автомагистрали, които след построяването им ще се управляват и поддържат от компанията. В тази връзка се налага да бъдат изменени текстове в Наредбата, съгласно които тунелите по трасетата на горецитираните автомагистрали следва да се управляват от Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“.

С проекта се изменят и допълват чл. 3, ал. 1; чл. 5, ал. 4; чл. 6, ал. 1; чл. 7; чл. 9, ал. 1; чл. 10, т. 4; чл. 11; чл. 12, ал. 1; чл. 13, ал. 1, т. 3; чл. 14, ал. 2; чл. 17, ал. 1; чл. 19; чл. 21, ал. 3; § 2 от Преходните и заключителни разпоредби; § 3 от Преходните и заключителни разпоредби; § 4, т. 1 от Преходните и заключителни разпоредби; създава се §5а; § 8 от Преходните и заключителни разпоредби; Точка 4.1 от Приложение № 1; Точки 1.3, 2.1, 4 и 5.1. от Приложение № 3.

В проекта на наредба са отразени становищата на Министерството на регионалното развитие (изх. № 92-00-120/30.06.3014 г.), Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (изх. № 04-08-131/28.05.2014 г.) и на Агенция „Пътна инфраструктура“ (изх. № 04-16-741/08.05.2014 г.).

Предложеното изменение на Наредбата за минималните изисквания за безопасност в тунели по републиканските пътища, които съвпадат с трансевропейската пътна мрежа на територията на Република България, няма да доведе до пряко и/или косвено въздействие върху държавния бюджет.

С проекта не се изменят или въвеждат норми на европейското законодателство и затова не е приложена таблица за съответствие.

В съответствие с изискванията на Закона за нормативните актове проектът е публикуван на интернет страницата на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Пълният текст на проекта на Наредба за изменение и допълнение на Hаредба № 1 от 2007 г. за минималните изисквания за безопасност в тунели по републиканските пътища, които съвпадат с трансевропейската пътна мрежа на територията на Република България (обн., ДВ, бр. 34 от 2007 г., доп., бр. 58 от 2007 г., изм. и доп., бр. 102 от 2008 г.) може да се види в Приложението.

Лице за контакт:

Борис Данаилов - Държавен експерт в отдел „МПН“, дирекция „Правна“,
тел.: 02/ 9409460,
e-mail: bpdanailov@mtitc.government.bg

Приложение
 Проект на Наредба за изменение и допълнение на Hаредба № 1 от 2007 г. за минималните изисквания за безопасност в тунели по републиканските пътища, които съвпадат с трансевропейската пътна мрежа на територията на Република България (22.86 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Април
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30  

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed