Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 46 от 2001 г. за железопътен превоз на опасни товари 04.03.2015
Голям размер

Проектът е публикуван в електронен вид за обществено обсъждане и е на разположение в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.


 

Мотиви

С проекта на Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 46 се транспонира Директива 2012/45/ЕС за привеждане за втори път в съответствие с научно-техническия прогрес на приложенията към Директива № 2008/68/ЕО относно вътрешния превоз на опасни товари.

Директива 2008/68/ЕО относно вътрешния превоз на опасни товари регламентира, че опасните товари се превозват в съответствие с изискванията на Правилника за международен железопътен транспорт на опасни товари „RID“, включен в притурка „В“ към Конвенцията за международни железопътни превози (COTIF), сключена във Вилнюс на 3 юни 1999 г., така както е изменена. Директива 2008/68/ЕО е въведена в националното законодателство с Наредба № 46 от 30.10.2001 г. за железопътен превоз на опасни товари и съответно опасните товари се превозват на територията на Република България в съответствие с изискванията на RID.

През 2010 г. Европейската комисия е приела Директива 2010/61/ЕС за първоначално изменение на приложенията към Директива 2008/68/ЕО относно вътрешния превоз на опасни товари (това се е наложило, за да се отразят измененията в RID), която е транспонирана в Наредба № 46.

През 2012 г. Европейският парламент е приел Директива 2012/45/ЕС за привеждане за втори път в съответствие с научно-техническия прогрес на приложенията към Директива 2008/68/ЕО относно вътрешния превоз на опасни товари (това се е наложило, защото RID се изменя на всеки две години), която е транспонирана в Наредба № 46.

През 2014 г. Европейският парламент e приел Директива 2014/103/ЕС за привеждане за трети път в съответствие с научно-техническия прогрес на приложенията към Директива № 2008/68/ЕО относно вътрешния превоз на опасни товари (по този начин се отразяват последните изменения в RID), която се транспонира с проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 46 от 30 ноември 2001 г. за железопътен превоз на опасни товари.

 

Пълният текст на проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 46 от 2001 г. за железопътен превоз на опасни товари (обн., ДВ, бр.107 от 2001 г., изм. и доп., бр. 99 от 2006 г., изм., бр. 63 от 2007 г., изм. и доп., бр. 44 от 2009 г., бр. 46 от 2011 г., доп., бр. 44 от 2013 г.) може да се види в Приложението.

Лице за контакти:

Станислав Стоянов - главен експерт, дирекция „Регулиране“, Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“,
тел.: 02/ 9409 504,
факс: 02/ 987 67 69,
e-mail: sstoianov@mtitc.government.bg

Приложение
 Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 46 от 2001 г. за железопътен превоз на опасни товари (43.5 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Март
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed