Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 16 от 20.06.2006 г. за обработка и превоз на опасни и/или замърсяващи товари по море и на опасни товари по вътрешни водни пътища 26.06.2015
Голям размер

Проектът е публикуван в електронен вид за обществено обсъждане и е на разположение в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

 

 

Мотиви

С проекта на Наредба за допълнение на Наредба № 16 се въвеждат изискванията на Директива 2014/103/ЕС за привеждане за трети път в съответствие с научно-техническия прогрес на приложенията към Директива № 2008/68/ЕО относно вътрешния превоз на опасни товари.

Директива 2008/68/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 24 септември 2008 г. относно вътрешния превоз на опасни товари регламентира, че опасните товари по вътрешните водни пътища се превозват в съответствие с изискванията на Европейското споразумение за международен превоз на опасни товари по вътрешни водни пътища (ADN), сключено в Женева на 26 май 2000 г., така както е изменено. Директива 2008/68/ЕО е въведена в националното законодателство с Наредба № 16 от 20.06.2006 г., като раздел IV от наредбата регламентира правилата за обработка и превоз на опасни товари по вътрешни водни пътища.

Разпоредбите на ADN се актуализират на всеки две години, като последно изменените версии се прилагат от 1 януари 2015 г. През 2014 г. Европейският парламент  прие Директива 2014/103/ЕС за привеждане за трети път в съответствие с научно-техническия прогрес на приложенията към Директива 2008/68/ЕО относно вътрешния превоз на опасни товари. Проектът на Наредба за допълнение на Наредба № 16 от 20.06.2006 г. за обработка и превоз на опасни и/или замърсяващи товари по море и на опасни товари по вътрешни водни пътища осигурява мерки на национално ниво за въвеждане изискванията на Директива 2014/103/ЕС, отразяваща последните изменения в ADN.

Посредством „Заключителната разпоредба”  на проекта на наредба е предвидено допълнение на Наредба № 4 от 15 декември 2011 г. за оправомощаване и оттегляне на предоставените правомощия за извършване на прегледи на кораби и корабопритежатели (обн., ДВ, бр.104 от 2011г.), която е непосредствено свързана с въвеждането на Директива 2014/103/ЕС в националното законодателство.

 

Пълният текст на Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 16 от 20.06.2006 г. за обработка и превоз на опасни и/или замърсяващи товари по море и на опасни товари по вътрешни водни пътища може да се види в Приложението.

Лице за контакт:

Стела Атанасова - старши експерт, в ИА“Морска администрация“
тел. 02 930 0950
e-mail: stela.atanasova@marad.bg

Приложение
 Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 16 от 20.06.2006 г. за обработка и превоз на опасни и/или замърсяващи товари по море и на опасни товари по вътрешни водни пътища (44 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Март
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed