Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Не искам върнат кораб от пристанището
Интервю със зам.-министър Камен Кичев, в-к Твоят ден, 06.10.2009 г. 

Прокуратурата вече се занимава с харчовете на старото ръководство

- Какво показа инспекцията ви в Пристанище Бургас? Говори се, че товарооборотът драстично е спаднал и се налагат сериозни съкращения...

- Наистина товарооборотите са спаднали много сериозно. Причините за това са обективни и субективни. Обективни поради факта, че затвори "Кремиковци", който е най-големият товароподавач на пристанището, като цяло отражение дава и световната икономическа криза. В момента портът работи по антикризисна програма. Основната цел на посещението ми бе да инспектирам дейността на новото управление и какво от мерките, които сме набелязали, са изпълнили. Уточнихме с тях какво предстои по легитимирането на новия терминал за насипни товари 2А, тъй като в момента той работи с временно разрешение за експлоатация от ДНСК. След месец ще подадем документация към строителния контрол и, живот и здраве, в средата - края на ноември, трябва да имаме един легитимен терминал. Що се касае до съкращенията, те са неизбежни в едно търговско дружество, което търпи огромни загуби и реализира слаб товарооборот. Те са заложени в антикризисната програма, която изисква преструктуриране на дейности и сливане на дублиращи структури. Става въпрос за около 300 души, за които се преговаря, но някои от тях ще бъдат преквалифицирани.

- А кои са субективните причини за тежкото състояние на пристанището?

- Субективните причини са по отношение на изразходваните средства. Предишното ръководство е инвестирало в изграждане на инфраструктура при положение, че реализира загуби и пристанището не е в състояние да покрие

своите разходи. Да не говорим за частта от заема, който портът трябва да изплати за терминал 2А?!

- Имало ли е безразборно харчене както станахме свидетели на розови БМВ-та и тоалетни в други ведомства?

- В момента тече проверка и вече има заведени документации към прокуратурата. Когато имаме резултати ще ви информираме.

- За големи суми ли са подадени сигнали?

- Нека да оставим прокуратурата да си свърши работата.

- Освен структурните промени, задава ли се увеличение на товарооборота в тази икономическа криза?

- От ръководството ми представиха план с реални клиенти на пристанището и с реално очаквани кораби, които ще бъдат обслужени. Отделно съм поръчал през три седмици да ми се изпраща справка с подписаните договори за предстоящи кораби и за ангажиментите, поети от порта в тази насока. Имам идея и за яхтеното пристанище, до което в момента няма достъп. То трябва да бъде отворено за хората. Не може да имаме морски град, а бургазлии и туристи да нямат достъп до морето. Затова ще бъде създадена работна група, която заедно с Гранична полиция, пристанището и общината да обсъди как това да стане.

- Между другото специалисти твърдят, че една от причините за отлива на клиенти от бургаското пристанище са по-високите му такси за обслужване на корабите за разлика от Варна.

- Пристанищната такса не се определя само от държавата, а от различни компоненти - пилот, оператор, товаро-разтоварване и т.н. Но таксите, които държавата взема, долу-горе са еднакви, а във Варна даже са малко по-високи, тъй като се минава по-голямо пространство. Но това е част от търговската политика на пристанището, която също обсъждахме, но няма да ви я разкрия, защото е търговска тайна. В края на краищата на изп. директор г-н Руслан Петков категорично му казах, че не може да има върнат кораб. Крайната ни цел е да преобърнем това предприятие от губещо към печелившо.

С ръководството говорихме за много големи кораби, които предстои да дойдат в Бургас, но аз искам да го видя. Защото това е свързано и с дейността на железниците, които са пряко свързани с пристанището. Освен графика на влизащите кораби, ще искам справка и за тези, които не са влезли, поради какви причини-Ясно е, че държавата вече няма ония нужди като товари, които е имала едно време, но все пак можем да влезем в някои транспортни коридори, за да вземем транзитни товари.

- Запознаха ли ви с проекта "Супер Бургас", чийто основна концепция е именно отварянето на града към морето чрез преструктуриране на пристанището?

- Направиха ми презентация, тъй като до момента бях бегло запознат с проекта. Останах много впечатлен и се надявам един ден той да бъде реализиран. Това е една визия за един град, който влиза в морето и е най-доброто като замисъл за развитие на пристанище Бургас и структурите, свързани с него. Говорихме и за финансирането на проекта като се разбрахме, че изразходването на събраните досега средства ще бъде строго контролирано като за Всяка една стотинка ще се ходи отчет. И оттук нататък ще се търсят инвеститори /вече са водени някои разговори/, които са готови да вложат средства в изграждането на самия "Супер Бургас".

- Коментира ли се някаква сума колко ще излезе този мегапроект, защото по предварителни изчисления се говореше за милиарди?

- Не, тепърва трябва да коментираме проекта и той ще заложи сумата, върху която трябва да се работи.

Приложение
 Интервю със зам.-министър Камен Кичев, в-к Твоят ден, 06.10.2009 г. (367.82 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116

Интервюта

Александър Цветков: Съкращенията в железниците са неизбежни
Камен Кичев, зам-министър на транспорта: Ако ще пътувате към Западна Европа, изчакайте още 2 - 3 дни
Александър Цветков, министър на транспорта: Новият контейнерен терминал остава на "Максуда"

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed