Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Данаил Папазов, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Преговаряме за нови влакове, в БДЖ няма да е мизерия

Интервю на министър Данаил Папазов за в. „24 часа“, 2 януари 2014 г, с министъра разговаря Марияна Бойкова

Февруари ще вземем политическо решение да даваме ли летище София на концесия

Влагаме 60 млн. лв. в Централна гара в София. През октомври 2015 г. ще бъде готова

За 6-7 месеца намалихме дълговете на

БДЖ с 67 млн. лв. Това е повече от 10%

Надявам се до края на годината да имаме работещо електронно управление в доста услуги

 

- Господин Папазов, слагаме печат "изпълнено" на обещанието по Нова година пътниците да купуват билети онлайн поне по най-дългите линии. Поехте този ангажимент в първото интервю за "24 часа", колко време мина оттогава?

- Минаха около пет месеца и половина. Мисля, че си изпълнихме обещанието и първият етап на системата заработи. Дай боже да върви нормално. Надяваме се да покаже добри резултати, за да продължим да я развиваме.

И към лятото да може да се купуват билети онлайн за цялата страна, а към края на следващата година да има и ПОС терминали по гарите, за да може да автоматизираме целия процес по издаване на билети. На първия етап, който стартирахме, може да се купуват билети от София до Варна, Бургас, Пловдив и до 55 гари.

- В онова интервю имаше и Нещо друго. Възрастен човек ми се оплака, че са скъсани връзките между влаковете и по гарите чака с часове.

- 47 нови влакове пускаме от Нова година, възстановяваме доста от връзките. Широко обсъждаме всички искания, които са постъпили официално при нас. Опитали сме се да ги решим по най-благоприятния за клиента начин, защото има някои, които практически са неразрешими. Но нали знаете -когато пипнете на едно място връзката, тя се променя на друго. Опитали сме да направим най-оптималния вариант и смятам, че към лятото наистина ще имаме връзки, които работят много добре.

- Ако лятото този възрастен човек, който постоянно пътува с влакове, го срещна на някоя гара, той няма да ми каже "стоя с часове",така ли?

- Който и да направи разписанието, ще има недоволни, но смятам, че ще има малко хора с оплаквания.

- Няма да увеличавате цените на билетите? Не се съгласявате или го отлагате този момент?

- Няма да стане от началото на годината, защото искаме да го обсъдим на първия обществен съвет. Търсим широк консенсус, защото трябва да се постигне промяна на мисленето за БДЖ като едно лошо предприятие - скапано, мръсно, миришещо. Ще го променим това нещо в бъдеще.

- Чувам, че преговаряте за нови влакове?

- Знаете, че пуснахме спалните вагони, които са с много добро качество. Така че там нямаме оплаквания. Заложихме на чистотата на вагоните и вече има промяна. Правил съм изненадващи проверки по влаковете. Има подобрение, но не става с магическа пръчка. Не може да се направи цялостната промяна без инфраструктурата, без гарите. Знаете, че на три от най-големите гари в момента правим основни ремонти -Централна гараСофия, Бургас, Пазарджик. Следващата година са наред сградите в Стара Загора, Шумен. Работим и по подмяната на подвижния състав, без който не можем да повишим кой знае колко качеството на услугата.

- Ще поемете ли ангажимент за купуване на нови влакове?

- Разбира се, това е...

- Пак със срок?

- Дай боже да мога да кажа точно кога ще стане, надявам се до края на годината да имаме договори за доставка на нови влакове.

- Колко нови влака? Кога точно?

- Нали разбирате, че всичко това са разчети и преговори. Преговаряме в момента за доставка на нови влакове. Такива разговори проведохме в Китай, водили сме и в Турция. Разбирам желанието ви да получите точни и конкретни отговори. Повече от вас искам да ви ги дам. Но всичко е въпрос на разчет. За нас приоритетите са по следния начин: първо, повишаване на качеството. Второ, намаляване на задълженията, защото тези на БДЖ са огромни. Вие виждате, че само за 6-7 месеца ги намалихме с 67 млн. лв. Това е повече от 10%. Опитваме се да направим разсрочването за 10 г., за да може БДЖ в сегашния си бюджет да обслужва нормално задълженията си и да обновява вагони и локомотиви. Разчетите за следващата година са свързани и с това дали ще увеличим с 10-15% пътниците Имаме надежда, че ще увеличим още товарните превози. През последните месеци имаме връщане на доста наши традиционни клиенти.

- А Централна гара в София кога ще бъде обновена? Кога ще ми е приятно да дойда тук (вземаме интервюто на гарата - б. р.)1

- Съвсем скоро ще ви е приятно да влезете тук. Предполагам, до година, година и половина. Кога беше срокът (обръща се към шефа на НКЖИ Милчо Ламбрев и след това отговаря - б. р.)? Октомври 2015 г. е срокът на изпълнителите. Това е много голям проект, сумата е почти 60 млн. лв. Така че наистина ще има модерна гара в София.

- С летище Софиякакво ще се случи? Приключиха ли анализите дали да се концесионира, или не?

- Не, не са приключили.

- Нали трябваше да приключат?

- Имаме някои забележки по изпълнението и се надявам в началото на следващата година да бъдат завършени.

- Следващата година какво се очаква в транспорта?

- Малко ли е? Започнахме от модернизация на БДЖ, в Национална компания "Железопътна инфраструктура" имаме огромни инфраструктурни проекти. Три гари правим с еврофинансиране, през 2014 г. започваме с две нови. По всяка вероятност ще правим частичен ремонт и в Русе. Това са гарите, които са в най-тежко състояние. За летище Софиясмятам, че през февруари ще се вземе политическо решение дали ще го концесионираме, или ще продължим да го експлоатираме така. Моето мнение го знаете, казвал съм ви го. Не на всяка цена да се извършва концесиониране - по простата причина, че аз винаги съм спазвал принципа -нещо, което работи, не бива да се избързва с неговото решение. Ако се появи кандидат концесионер, който предлага много големи възможности, е по-добре това да стане.

- А електронното управление кога ще го имаме?

- Завършваме стратегията за електронното управление. Активно работят нашите хора и се надявам наистина да имаме готова стратегия, която след това ще се обсъди и ще продължим да я изпълняваме.

- Проблемът е липсата на връзка между електронните системи на институциите във властта и че всеки е работил за себе си, нали?

- Точно така, да. И стратегията ще покаже стъпките оттук нататък. Надяваме се до края на годината да имаме реално работещо електронно управление в доста услуги.

- Цифровизацията приключи ли окончателно?

- Цифровизацията приключи изключително успешно. С толкова успешен ефект много малко европейски държави могат да се похвалят. Знаете, че заделихме 600 хил. лв. за селищата, в които в момента няма покритие с цифров сигнал. Средствата ще бъдат предоставени на кметовете, които на място да преценят как да бъде решен този социален проблем.

cv

• Роден на 23 февруари 1959 г.

• Завършил е ВВМУ "Никола Вапцаров" -Варна, специалност "Корабоводене". Има специализации в PSA-Лондон, GIZ-Хамбург

• От 1982 до 1983 г. е помощник-капитан в БМф

• От 1983 до 1989 г. е шеф в пристанище Варна

• 1991-1994 г. е зам.-управител в "Саратога" ООД

• До 1997 г. е зам.-шеф на ро-ро комплекс "Варна - Новоросийск"

• До 2001 г. е старши помощник-капитан, суперинтендант в Ahrenigel LTD, Германия

• От 2001 г. е изпълнителен директор на "Пристанище Варна"

 

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116

Интервюта

Александър Цветков: Съкращенията в железниците са неизбежни
Камен Кичев, зам-министър на транспорта: Ако ще пътувате към Западна Европа, изчакайте още 2 - 3 дни
Александър Цветков, министър на транспорта: Новият контейнерен терминал остава на "Максуда"

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed