Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Безплатно ще бъде движението през първия месец от експлоатацията на Дунав мост 2 14.06.2013
Голям размер

Движението по Дунав мост 2 ще бъде безплатно за всички превозни средства до 00.00 ч. на 1 юли 2013 г. За това се договориха министър-председателят на Република България Пламен Орешарски и румънският му колега Виктор Понта на днешното събитие за откриване на съоръжението. На официалната церемония присъстваха още председателят на Народното събрание Михаил Миков, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, министърът на транспорта на Румъния Релу Фенекиу, Мугур Изъреску, министър-председател на Румъния в периода 1999 – 2000 г., европейският комисар за регионална политика Йоханес Хаан, членове на правителствата и народни представители от двете страни, експерти, които са работили по проекта през годините и др.

Министър Данаил Папазов е разпоредил да бъде създадена организация мостът да бъде достъпен за всички желаещи пешеходци, а още от тази нощ да бъде отворен и за автомобили. Според прогнозите се очаква общо 415 000 превозни средства да преминат през моста през първата година след отварянето му, от които 186 000 коли, 20 000 автобуса и 209 000 камиона, както и 4 745 влака в двете посоки, от които 730 пътнически влака и 4 015 товарни влака. В края на периода (2030 г.), броят на товарните влакове в двете посоки се очаква да достигне 8 504. Очаква се да се генерира трафик и от Гърция, Турция, Македония и съседния район на Сърбия.

По време на официалната церемония, премиерът Пламен Орешарски изрази надежда, че отварянето на моста е предпоставка да бъде изградена по-бързо и довеждащата инфраструктура до съоръжението. По думите на председателя на Народното събрание Михаил Миков, мостът е не само връзка между жителите на два града, но превръща Видин в кръстопътна точка на картата на Европа. Комисарят Хаан благодари на българските и румънските управляващи през годините, че успяха да завършат моста, да учредят на време дружеството, което ще го управлява и още от утре да пуснат трафика по него. Той отбеляза, че съоръжението свързва два от най-бедните региони в Европа и е убеден, че след няколко години ползите от мащабния инфраструктурен обект ще бъдат усетени. От своя страна, румънският премиер Виктор Понта отбеляза, че за 2000 години в района на река Дунав са изградени три моста, така че днешният ден е исторически момент. Той изрази надежда, че българската и румънската страна са извлекли поука от този проект и в бъдеще ще работят по-бързо и още по-успешно за реализацията на подобни съвместни инициативи.

Лентата на съоръжението бе прерязана от двама строители – един българин от Видин и един румънец от Калафат, които са работили на съоръжението от самото му стартиране.

Общата сума на средствата от безвъзмездните помощи и заемите възлиза на около половин милиард лева и те са усвоени изцяло. При изпълнението на проекта бяха преодолени редица трудности. От българска страна той се изпълняваше при условията на 14 договора (6 за финансиране, 2 за строителство, 3 за надзор и управление и 3 с румънската страна за строителство в граничната зона). Отделни договори за строителство и надзор на инфраструктурните връзки на румънския бряг бяха сключени и изпълнявани от румънската страна. И двете страни трябваше да преодолеят не само различията в законодателствата, но и неблагоприятните ефекти на задълбочаващата се обща икономическа криза. Проектът за изграждането на комбинирания пътен и железопътен мост на река Дунав при Видин – Калафат е уникален не само на регионално, но и на европейско ниво. Общата дължина на пътната част на моста е 1391 m, а на железопътната – 1791 m.

Конструкцията на моста е уникална и се състои от три части: железопътна естакада на десет отвора по 40 m и обща дължина 400 m, мост над неплавателната част на река Дунав на осем отвора по 80 m и такъв над плавателната част на река Дунав на пет отвора, три от които по 180 m.

 

   
 
     
 

 

 

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Май
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed