Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Министър Папазов: Предлагаме жп проекти за 1 млрд. евро за следващия програмен период на ОП „Транспорт“ 26.09.2013
Голям размер

Общата стойност на проектите в железопътния сектор, които са предложени за изпълнение в новия програмен период на Оперативна програма „Транспорт“, възлизат на около 1 милиард евро. Това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов при откриването на конференцията „Приоритети в транспорта за следващия програмен период 2014-2020 г.“

По думите му, при планирането на следващия програмен период ще се търси баланс между инвестициите насочени към Северна и Южна България и между железопътния и пътния сектор. „През последните години основният политически приоритет бе строителството на пътища и магистрали. Това е важно за всеки, но едрите товародатели, бизнесът, който осигурява работни места, има най-вече нужда от бърз и конкурентоспособен жп транспорт. Такива са и европейските приоритети. Затова ние предлагаме инвестициите през новия програмен период да бъдат разпределени 50 на 50 % между железопътния и пътния сектор“, каза Данаил Папазов.

Очаква се бюджетът на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. да бъде около милиард и половина евро. Българската държава ще получи и около 350 милиона евро по линия на Механизма „Свързана Европа“. „Сумите не са малки, но е ясно, че са крайно недостатъчни за проектите, с които разполагаме. Затова днес ще представим максимално съкратения списък, за да набележим заедно кои проекти трябва да изпълним приоритетно и кои да запазим като резервни“, каза още министър Папазов.

Сред основните приоритети в жп сектора е завършването на рехабилитацията по цялата линия Пловдив – Бургас. През този програмен период се изпълняват три участъка, а за завършване на цялото направление ще са необходими още около 350 милиона евро. Друг приоритетен проект е изграждането на жп линията Карнобат – Синдел, която е частично изградена преди годините. За да функционира е нужно да бъде завършен един тунел и няколко участъка на обща стойност около 170 млн. евро. „С една сравнително малка инвестиция ще направим връзка между Северна и Южна България и най-важното – между пристанищата във Варна и Бургас“, обобщи министър Данаил Папазов. Той подчерта, че важността на тази връзка ще бъде още по-голяма след реализирането на проекта за изграждане на тунел под Босфора и отсечките, които се строят в момента по ОПТ (Пловдив – Свиленгад – турска/гръцка граници).

За включване в новия период на оперативната програма е предложен и жп проектът Русе – Варна, с който река Дунав ще бъде свързана с пристанищата във Варна и Бургас. Предвижда се и подготовката на проекти за изграждане на интермодални терминали в двата града. „Целта ни е да започнем строителство и по жп направлението София – Септември. Там приоритетно ще се изгражда отсечката Септември – Елин Пелин, която е най-тежката и където в момента се губи най-много време при пътуване“, подчерта министър Папазов.

Предложените за обсъждане проекти в пътния сектор също са на приблизителна стойност 1 млрд. евро. Приоритетно трябва да бъде изграден най-тежкият участък от АМ „Струма“, който обхваща Кресненското дефиле. В зависимост от останалия наличен финансов ресурс ще се работи и по направлението Видин – София, като приоритетно ще се финансира отсечката до Монтана. „Аз ще продължа да настоявам да бъдат обмислени всички варианти и ако има възможност за някакви икономии на средства, те да бъдат насочени към автомагистрала „Хемус“, каза Данаил Папазов.

„Предлагаме през следващия програмен период през нашата програма да бъде финансирано строителството на най-тежкия участък от третия лъч на метрото. Той обхваща трасето от бул. Янко Сакъзов до кв. Красно село. Неговата индикативна стойност е 280 млн. евро и ще осигури връзката с другите две линии, които бяха реализирани през последните години“, допълни министър Папазов.

По време на конференцията министър Данаил Папазов представи и проектите, които се предлагат за изпълнение по линия на Механизма „Свързана Европа“. Предвижда се, съвместно с Румъния, да кандидатстваме за финансиране на проекта за премахване на критичните участъци по река Дунав. Очаква се сумата за изпълнението му е да бъде около 100 милиона евро за всяка от двете страни. Другият проект, който ще кандидатства по Механизма е участъка Видин – Медковец, който е част от жп връзката между дунавския град и столицата. Като резервен се подготвя и проекта Драгоман – София.

На форума присъстваха представители на бизнеса и браншовите организации в сферата на тежката индустрия, транспорта, спедицията, туризма, представители на местната и изпълнителната власт. По време на дискусиите браншът представи очакванията си и нуждите към транспортната система на стрната с акцент върху предложените проекти по линия на европейските фондове. 

Изпълнение на ОП "Транспорт" и подготовка на ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура".ppt (772.5 KB)

 

Приложение
 Presentation_Varna_Priorities.ppt (772.5 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Май
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed