ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » За министерството » Администрация

Дирекция "Електронно управление"

и.д. директор Галя Иванова
e-mail: givanova@mtitc.government.bg
тел:  02/949 2450

Дирекция "Електронно управление":

  1. разработва проект на политика и стратегии за изграждането и развитието на електронното управление;
  2. разработва програми за реализация на стратегиите, включително ресурсното им осигуряване по отношение на съставните елементи на електронното управление – електронни услуги за гражданите и бизнеса, електронен документооборот в администрацията, електронни бази данни, и интеграцията им;
  3. осъществява методическо ръководство и контрол по изпълнението на плановете за реализация на стратегическите насоки за електронното управление в администрациите;
  4. подпомага методически звената в администрацията, ангажирани с внедряването на информационни и комуникационни технологии;
  5. подпомага разработването на електронно съдържание в съответствие със Закона за електронното управление;
  6. подготвя инвестиционни програми за компютризация на държавната администрация и внедряване на информационни технологии на всички нива – централно, областно и общинско;
  7. координира дейностите за прилагане на единен модел за електронен документооборот в държавната администрация;
  8. разработва и актуализира политики и програми по информационна сигурност и оперативна съвместимост на информационните системи;
  9. подпомага координацията между държавната и местната власт по отношение на въпросите на електронното управление;
  10. разработва, координира и следи за изпълнението на програми и проекти за електронно управление, финансирани от бюджета на министерството, от международни финансови институции, предприсъединителни и структурни фондове на Европейския съюз;
  11. разработва и поддържа стандарти и регистри за оперативна съвместимост и информационна сигурност съгласно Закона за електронното управление и наредбите към него, осигурява дейността на министъра по удостоверяване на съответствието на информационните системи с изискванията за оперативна съвместимост и информационна сигурност;
  12. координира и ръководи дейностите, свързани с поддържане, експлоатация и осъвременяване на центровете на електронното управление (основен и резервни);
  13. разработва проекти и планове за развитието и функционирането на регистрите за оперативна съвместимост и Единния портал за достъп до електронни административни услуги;
  14. координира и ръководи дейностите по изграждане, поддържане и надграждане на частните хибридни облаци на централната и на общинската администрация;
  15. определя изискванията за оперативна съвместимост и информационна сигурност и контролира тяхното спазване;
  16. разработва проекти и планове за развитието и функционирането на Единна среда за обмен на данни и следи за тяхното изпълнение;
  17. осъществява административно и техническо обслужване и експертно осигуряване на Съвета за електронно управление;
  18. участва в разработването на правната уредба в областта на достъпа до пространствени данни;
  19. изготвя позиции, анализи и информации по въпроси на Европейския съюз в областта на електронното управление, достъпа до пространствени данни, оперативната съвместимост и информационната сигурност.

    © Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
    2014 Всички права запазени