ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

Данаил Папазов: Имаме готовност от 1 януари да обвържем техническите прегледи със задълженията към КАТ 16.11.2013
Голям размер

Подкрепям идеята за минаване на годишен технически преглед само след платени всички задължения към КАТ и местната власт. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов в интервю за Дарик радио. По думите му МТИТС има техническата готовност изискването да започне да се прилага от 1 януари 2014 г. и решението ще бъде взето след внимателен анализ и съгласуване с другите институции. До сега имаше изискване собствениците на превози средства да предоставят бележка за платени местни данъци преди започване на техническия преглед. С промените, системата за техническите прегледи може да бъде пряко свързана с тези на съответната община и КАТ, като максимално ще бъде ограничен човешкият фактор.

“Ще кандидатстваме по фонда за важни регионални проекти, който бе отделен от правителството в проекта на държавния бюджет”, съобщи министър Папазов. По думите му ще бъде предложен проект за интермодален терминал във Варна и преместване на пристанище Варна – Изток от сегашното му място, заедно с нова пътническа и товарна жп гара. ”Ще кандидатстваме за финансиране на първата фаза на този проект, който включва проектиране и започване на изграждане на кейова стена, което възлиза общо на около 105 млн. лв.”, допълни Данаил Папазов.

В отговор на въпрос, министър Папазов заяви, че в момента няма опасност за изпълнението на ОП “Транспорт”. “Това е най-добре работещата оперативна програма в България. Такива бяха оценките и на завършилия вчера Комитет за наблюдение на програмата”, допълни той. В ход е подготовката и на следващия програмен период на програмата, като през него Европейският съюз залага на екологичния транспорт. “По тази причина, заедно с министър Терзиева, предложихме инвестициите  за железопътен и пътен транспорт да бъдат разпределени по равно – 50 на 50”, каза министър Папазов.

Приоритетите в жп сектора са цялостното завършване на модернизацията на линията Бургас – Пловдив, както и започване на работа в частта София – Септември. Другите два проекта, които са включени в списъка на ОПТ за финансиране след 2014 г. са Карнобат – Синдел и Русе - Варна.

Данаил Папазов обясни, че през следващия програмен период в пътния сектор, остава за изграждане най-тежкият участък от АМ “Струма”, който обхваща Кресненското дефиле. В зависимост на наличния финансов ресурс след неговото започване, ще се работи по пътната връзка Видин – София в частта Видин до Монтана. “Фактически на трето място сред приоритетите ни са частта от АМ “Хемус” до пътния възел Плевен - Ловеч и проектът за изграждане на тунел под връх Шипка”, обясни транспортният министър.

В разговор за състоянието на Български държавни железници, Данаил Папазов посочи, че участието на Министерството на финансите в преговорите с кредиторите е допълнителна гаранция за ангажираността на цялата държава с въпроса. “Желанието ни е да разсрочим задълженията на дружеството за 10 години”, заяви министър Папазов. Той посочи, че вече са започнали и плащания по главницата, като само за месец октомври са изплатени над 30 млн. лв. “Това са средства, които сме осигурили без допълнителна помощ от държавата и са резултат на мерките, които въведохме”, посочи Данаил Папазов. На този етап не се предвиждат и никакви съкращения на персонал в БДЖ. Напълно се преработва и разписанието на БДЖ за 2014 г., като се очаква да бъдат възстановени линии, които са били спрени през 2011 г.

“Пристанище Варна и пристанище Бургас са напълно готови да поемат товаропотока от проекта Южен поток”, заяви министър Папазов. Той изрази надежда проектът да започне по-скоро, защото ще увеличи приходите на портовете и ще е предпоставка за тяхното модернизиране. “Надявам се това да помогне за подобряване и на товарооборота на БДЖ”, допълни той. 


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени