ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

Зам.-министър Антон Гинев: Тази година трябва да е ключова за прекратяването на кражбите от железницата 28.01.2014
Голям размер

Тази година трябва да е ключова за прекратяването на посегателствата и кражбите от железницата. Това заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев по време на провелата се днес дискусия, организирана от в. "24 часа" на тема "Терор на релсите".

Заместник-министър Антон Гинев каза още, че Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е предложило промени в Наказателния кодекс, не само за посегателства върху железопътната инфраструктура и подвижен състав, а и върху всички видове транспорт, включително и автобусния. По думите му, с направените предложения се цели прецизиране на текстовете, така че при подобни кражби да бъде отчитана, не само стойността на откраднатото, но и обществената опасност.

По време на дискусията, главният секретар на МВР Светлозар Лазаров обяви, че престъпленията, които най-често се извършват, са кражби на скрепителни елементи, релси, контактен проводник, различни видове кабели. Той уточни, че през миналата година се е запазила тенденцията на кражбите от 2012 година. По думите му, за решаването на проблема е необходимо да се направи анализ за подобряване на координацията между компетентните органи, както и да се помисли за изменения в Наказателния кодекс.

Посегателствата върху железопътната инфраструктура са наше ежедневие и ако санкциите са по-големи, ще бъдат прекъснати тези порочни практики, каза генералният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев. Възможностите на компанията за предотвратяване на посегателствата са ограничени, тъй като не разполагаме с необходимия човешки ресурс и правомощия. Разгънатата площ на железопътната инфраструктура е около 6 000 км., като тя е разположена на територията на цялата страна, поради което е невъзможно да бъде охранявана, каза инж. Ламбрев.

По време на дебатите заместник-изпълнителният директор на БДЖ Чавдар Трендафилов заяви, че през миналата година има и не малко набези над влакове, превозващи скраб, въпреки че вагоните са специално оборудвани. По думите му, за да се спре кражбата навреме зависи къде се намира влака. Въпреки охраната и видеонаблюдението, което имаме посегателствата са огромни – някъде по около един милион лева за пътнически и товарни превози, посочи Трендафилов.


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени