ул. "Дякон Игнатий" № 9, София 1000
Република България
тел: (+359 2) 940 9771;
факс (+359 2) 988 5094
e-mail: mail@mtitc.government.bg
website: www.mtitc.government.bg
  Начало » Новини

„Информационно обслужване“ АД представи система за издаване и резервации на билети за влак онлайн 15.05.2016
Голям размер

„Информационно обслужване“ АД представи пред министър-председателя Бойко Борисов и министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски Централизирана система за издаване на билети и резервации в реално време. Това се случи по време на официалното откриване на жп отсечките Димитровград – Симеоновград, Любимец – гръцка граница и жп гара Любимец. по време на официалното откриване на жп отсечките Димитровград – Симеоновград, Любимец – гръцка граница и жп гара Любимец. Заданието е на „БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД. Изпълнението е възложено след провеждане на обществена поръчка.

Системата ще се използва от железопътните гари и бюра в страната, както и ще позволи купуване на билет от кондуктор във влака. Тя е абсолютно достъпна он-лайн през интернет и позволява закупуването на билети от всяка точка в света. Платформата обслужва всички жп дестинации в България.

Централизираната платформа ще замести настоящата система за билетоиздаване, която се използва от националния железопътен превозвач повече от 20 години.

Внедряването на тази система ще подобри качеството на услугата по резервиране и закупуване на билети за пътуване с влак от клиентите на националния железопътен превозвач. Представя се възможност за издаване на различни видове билети – стандартен билет за 1 или повече пътници, малка група, семеен билет, кредитен билет, глоби и други; избор на маршрут  „от - до“ с възможност за еднопосочно или двупосочно пътуване; избор на влак/влакове; избор на класа на пътуване, запазено място според предпочитание на пътника, прилагане на намаление с жп карта, талон за превоз на колело или домашно животно.

Използването на системата ще подобри работата на всички служители в дружеството, като се предостави възможност за отчитане на продажбите и броя на пътниците в реално време. Тя отговаря на изискванията на Националната агенция по приходите за интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност и има директна свързаност към НАП.

Пътниците, които се качват от гари и спирки, на които няма каса, могат да закупят билет именно чрез тази система от кондуктора във влака. Билетоиздаването във влак работи чрез мобилна интернет връзка с централния сървър. Извършва се през мобилно устройство – таблет и мобилен принтер за отпечатване на билета. Всички данни се съхраняват на централния сървър, а таблетът служи единствено като средство за достъп до тях.

Централизираната система предоставя възможност за контрол от страна на кондуктора във влака. В случай на нередовен пътник (без билет), чрез нея се издава, както билет за нередовен пътник, така и глоба спрямо тарифите на „БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД.

Всяко действие на служителите, които работят с тази система, се записва и може да бъде проследено. Валидирането на билетите ще позволи на Звеното за вътрешен контрол на БДЖ-Пътнически превози да подобри контрола над изпълнението на служебните задължения на кондукторите.

Чрез валидирането на билетите по указания начин се натрупва статистическа информация за реалния брой на пътници по всички направления.

 

 

 

 


© Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България
2014 Всички права запазени