Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
РЕШЕНИЕ N 195 от 27 март 2007 година за откриване на процедура за предоставяне на концесия върху пристанищен терминал ВИДИН-СЕВЕР и пристанищен терминал ФЕРИБОТЕН КОМПЛЕКС – ВИДИН, части от пристанище за обществен транспорт с национално значение Видин

Обнародван, ДВ, бр. 30 от 2007 г.

На основание чл. 39 от Закона за концесиите и чл. 116а, 117в и
чл. 117г, ал. 1 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България (ЗМПВВППРБ) във връзка с мотивирано предложение на министъра на транспорта и обосновката към него

М И Н И С Т Е Р С К И Я Т    С Ъ В Е Т

Р Е Ш И:

1. Открива процедура за предоставяне на концесия с основен предмет осъществяване на пристанищни услуги по чл. 116, ал. 3, т. 2 от ЗМПВВППРБ на обект, представляващ:

1.1. Пристанищен терминал Видин-север от пристанище за обществен транспорт с национално значение Видин, включващ:

1.1.1. пристанищна територия с площ 115 705 кв. м при граници с координати на точките от № 1 до 51 включително в координатна система
"1970 г." съгласно схема и координати - неразделна част от концесионния договор, представляваща поземлен имот № 114 - публична държавна собственост, намиращ се в Северната промишлена зона на Видин, при граници: река Дунав; Свободна безмитна зона; жп линия за ферибот, за който е съставен Акт за публична държавна собственост № 2145 от 8 юли 2004 г.;

1.1.2. пристанищна инфраструктура, включваща сградите и съоръженията - публична държавна собственост, построена върху имота по
т. 1.1.1, съгласно приложение - неразделна част от документацията за участие и от концесионния договор.

1.2. Пристанищен терминал Фериботен комплекс Видин от пристанище за обществен транспорт с национално значение Видин, включващ:

1.2.1. пристанищна територия с площ 2920 кв. м при граници с координати на точките от № 1 до 33 включително в координатна система
"1970 г." съгласно схема и координати - неразделна част от концесионния договор, представляваща поземлен имот № 5975 - публична държавна собственост, намиращ се в Северната промишлена зона на Видин, при граници: на изток - река Дунав; на запад - УПИ 5553; на север - УПИ 5552 на Национална компания "Железопътна инфраструктура"; на юг - УПИ 5542 Ро-Ро терминал СО МАТ, за който е съставен Акт за публична държавна собственост № 2146 от 8 юли 2004 г.;

1.2.2. пристанищна инфраструктура - публична държавна собственост, построена върху имота по т. 1.2.1 - неразделна част от документацията за участие и концесионния договор.

1.3. Концесията включва и пристанищната инфраструктура, която ще бъде изградена върху териториите по т. 1.1.1. и 1.2.1 от концесионера със средства, осигурени от него и на негов риск, при условия, определени с концесионния договор.

1.4.  Пристанищните територии на обекта на концесията могат да бъдат допълвани с допълнително споразумение към концесионния договор в съответствие с предвижданията на влязъл в сила подробен устройствен план за разширение на пристанищните терминали.

2. Определя като допълнителен предмет на концесията:

2.1. Извършването на съпътстващи дейности на обекта на концесията, конкретизирани с концесионния договор, в съответствие с офертата на участника в процедурата, определен за концесионер.

2.2. Извършването на довършителни строителни работи по започнато строителство на закрит склад на пристанищен терминал
Видин-север.

3. С обекта на концесията се извършват следните стопански дейности:

3.1. На пристанищен терминал Видин-север:

3.1.1. пристанищни услуги:

3.1.1.1. обработка най-малко на генерални и насипни товари, както и обработка на други товари, определени с концесионния договор, в съответствие с офертата на участника в процедурата, определен за концесионер;

3.1.1.2. морскотехнически услуги, за извършването на които се изисква използване на пристанищна територия и/или пристанищни съоръжения, посочени в документацията за участие;

3.1.2. съпътстващи дейности съгласно т. 2.1.

3.2. На пристанищен терминал Фериботен комплекс - Видин:

3.2.1. пристанищни услуги:

3.2.1.1. обработка на ро-ро товари и пътници;

3.2.1.2. морскотехнически услуги, за извършването на които се изисква използване на пристанищна територия и/или пристанищни съоръжения, посочени в документацията за участие;

3.2.2. съпътстващи дейности съгласно т. 2.1.

4. Определя максимален срок на концесията 30 години.

5. Началната дата на концесията е датата на влизане в сила на концесионния договор.

6. Концесионният договор влиза в сила по ред, определен с договора, след изпълнение на следните условия:

6.1. Вписване на концесионера в регистъра на пристанищните оператори.

6.2. Издаване на удостоверения за експлоатационна годност за двата пристанищни терминала на концесионера.

6.3. Представяне от концесионера на банковите гаранции по т. 11.1.

6.4. Извършване от концесионера на еднократното концесионно плащане по т. 12.1.

6.5. Други условия, произтичащи от действащото законодателство, определени с договора.

7. Концесията се осъществява при следните условия:

7.1. Поддържане на пристанищните терминали в експлоатационна годност за срока на концесията на риск на концесионера.

7.2. Изпълнение на инвестиционната програма на концесионера, предложена с офертата му.

7.3. Спазване на нормативните изисквания и изискванията, определени от компетентните държавни органи, свързани с:

7.3.1. националната сигурност и отбраната на страната;

7.3.2. опазването на околната среда, на човешкото здраве и на защитените територии, зони и обекти;

7.3.3. опазване на обществения ред.

7.4. Концедентът не дължи на концесионера компенсации по смисъла на Закона за концесиите.

7.5. Спазване на задълженията, поети по международни споразумения, по които Република България е страна.

7.6. Непрехвърляемост на правата и задълженията по концесионния договор.

7.7. Предназначението на обекта на концесията не може да се изменя.

7.8. Концедентът е собственик на всички приращения и подобрения върху обекта на концесията, включително на новопостроените сгради и съоръжения, изградени върху пристанищните територии по т. 1.1.1 и 1.2.1.

7.9. При прекратяване на концесионния договор концедентът изплаща на концесионера обезщетение за съществуващите към датата на прекратяването подобрения при условия и по ред, определени с концесионния договор.

8. Страните по концесионния договор имат следните основни права и задължения:

8.1. Основни права на концесионера:

8.1.1. право на експлоатация на пристанищните терминали чрез извършване на стопанските дейности по т. 3;

8.1.2. право да извършва строителство върху територията на обекти на концесията в съответствие с офертата и при условия и по ред, определени с концесионния договор;

8.1.3. право да определя цените за пристанищните услуги, които предоставя, и да събира приходите в своя полза;

8.1.4. право на обезщетение при предсрочно прекратяване на концесията при условия и по ред, определени с концесионния договор.

8.2. Основни задължения на концесионера:

8.2.1. да управлява и поддържа обекта на концесията на свой риск в съответствие с изискванията на действащото законодателство и концесионния договор;

8.2.2. публично да оповестява цените на пристанищните услуги, които предоставя, както и евентуалните отстъпки;

8.2.3. в съответствие с офертата си да извърши актуализация на генералния план и да осигури изработването на подробни устройствени планове за пристанищните терминали - обект на концесията;

8.2.4. да извърши инвестиции в обекта на концесията, определени съгласно инвестиционна програма - неразделна част от концесионния договор;

8.2.5. въз основа на инвестиционната програма по т. 14.1 да изработва и представя за одобряване от министъра на транспорта годишни инвестиционни програми за всеки от терминалите - обект на концесията, в срокове, определени с концесионния договор;

8.2.6. предварително да съгласува и да получи одобрение от министъра на транспорта за извършване на подобрения в обекта на концесията, които не са предвидени в инвестиционната програма - неразделна част от концесионния договор;

8.2.7. да извършва концесионни плащания в размер, при условия и в срокове, определени с концесионния договор;

8.2.8. да осигурява по всяко време достъп до обекта на концесията и да предоставя на министъра на транспорта или на определени от него длъжностни лица отчети и информация за изпълнението на инвестиционната програма и на другите задължения по концесионния договор по ред и в срокове, определени с договора, както и всяка друга информация и документация, свързани с обекта на концесията;

8.2.9. да осигурява достъп до обекта на концесията на компетентните държавни органи и/или на определени от министъра на транспорта длъжностни лица, когато това се налага за извършването на неотложни работи от обществена полза или за защита на обществения ред и сигурност;

8.2.10. при настъпване на форсмажорни обстоятелства да търпи временното използване на обекта на концесията или на части от него от трети лица, определени от министъра на транспорта, без право на обезщетение за това, като в концесионния договор се предвиждат последиците в зависимост от вида и продължителността на съответното обстоятелство;

8.2.11. да застрахова обекта на концесията за своя сметка в полза на концедента за всяка година от срока на концесията в съответствие с нормативната уредба и концесионния договор;

8.2.12. да поддържа банкови гаранции за добро изпълнение на договора за срока на концесията съгласно концесионния договор;

8.2.13. при прекратяване на концесионния договор да предаде на концедента обекта в състояние, при условия, по ред и в срокове, определени с концесионния договор;

8.2.14. при прекратяване на концесионния договор да предаде на министъра на транспорта цялата техническа, финансова, проектна, екзекутивна и друга документация във връзка с експлоатацията на пристанищните терминали.

8.3. Основни права на концедента:

8.3.1. да изисква изпълнение на задълженията за извършване на инвестиции и на другите задължения, поети от концесионера с офертата му и отразени в концесионния договор;

8.3.2. да получава концесионни плащания в размер, при условия и в срокове, определени с концесионния договор;

8.3.3. да се ползва от банковите и други гаранции, дадени от концесионера, в съответствие с концесионния договор;

8.3.4. да упражнява контрол по изпълнението на задълженията на концесионера по концесионния договор;

8.3.5. да получава отчети и информационни доклади от концесионера по изпълнението на концесионния договор и да има достъп до обекта на концесията и до документацията на концесионера за осъществяване на контролните си правомощия;

8.3.6. при настъпване на форсмажорни обстоятелства да определи трети лица, които временно да използват обекта на концесията или части от него, при условия и по ред, определени с концесионния договор;

8.3.7. да прекрати едностранно концесионния договор при неизпълнение от страна на концесионера на основните задължения или условията на концесията, определени с това решение, както и на други основания при условия и по ред, определени с концесионния договор;

8.3.8. да получи обратно обекта на концесията след прекратяване на концесионния договор при условия и по ред, определени с концесионния договор.

8.4. Основни задължения на концедента:

8.4.1. да предаде на концесионера обекта на концесията в състояние и по ред, определени с концесионния договор;

8.4.2. при изтичане срока на концесията да заплати на концесионера при условия, определени с концесионния договор, обезщетение за направените предварително съгласувани с министъра на транспорта подобрения върху обекта на концесията.

9. При извършване на строителство върху територия на обекта на концесията концесионерът може да възлага извършването на отделни дейности на подизпълнители при условията и по реда на Закона за обществените поръчки.

10. При експлоатацията на обекта на концесията концесионерът:

10.1. Няма право да наема подизпълнители за извършването на дейностите по т. 3.

10.2. Няма право да отдава под наем части от обекта на концесията, свързани с извършването на дейностите по т. 3.

11. Определя следните гаранции за изпълнение на задълженията на концесионера по концесионния договор:

11.1. За всяка година от действието на концесионния договор концесионерът представя и поддържа потвърдени безусловни неотменяеми банкови гаранции, издадени от банки, определени по съгласие на страните, при условия и в срок, определени с концесионния договор, както следва:

11.1.1. гаранция за изпълнение на инвестиционната програма в размер 10 на сто от стойността на планираните инвестиции за съответната година;

11.1.2. гаранция в размер 400 на сто върху размера на фиксираната част на концесионното плащане за гарантиране изпълнението на задълженията по договора, включително на задълженията за концесионно плащане, за товарооборот, за посещения и за плащане на лихвите и неустойките, определени с концесионния договор.

11.2. Концесионерът дължи неустойки при пълно неизпълнение, при забавено и/или неточно изпълнение на договорните задължения и лихви за забавено изпълнение на паричните задължения. Конкретните размери на неустойките и лихвите и моментът на неизпълнението на отделните задължения се определят с концесионния договор.

11.3. Във всички случаи на неизпълнение от страна на концесионера концедентът има право да търси освен определените неустойки и лихви и обезщетение по общия ред съгласно действащото законодателство.

12. Концесионерът извършва концесионни плащания без гратисен период, както следва:

12.1. Еднократно концесионно плащане в размер 100 000 лв., платимо по банков път в едномесечен срок от подписването на концесионния договор.

12.2. Годишни концесионни плащания, съставени от две части - фиксирана и променлива:

12.2.1. фиксираната част е в размер съгласно офертата на участника в процедурата, определен за концесионер, който не може да бъде по-малък от 19 600 евро;

12.2.2. променливата част е в размер, равен на по-голямата от следните две суми:

12.2.2.1. процент, определен съгласно офертата на участника, определен за концесионер, но не по-малък от 7 на сто от нарастването на общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на обекта на концесията, спрямо приетите за базови нетни приходи от 100 000 евро, или

12.2.2.2. сумата от: коефициент, измерен като евро за тон, определен съгласно офертата на участника, определен за концесионер, но не по-малък от 0,13 евро/тон, умножен по нарастването на годишния товарооборот, спрямо определения за базисен годишен товарооборот
25 900 тона за пристанищен терминал „Видин-север" и коефициент, измерен като евро за посещение на фериботна платформа, но не по-малък от
2,87 евро/посещение, умножен по нарастването на годишния брой посещения, спрямо определените за базисни годишни посещения 3300 бр. за пристанищен терминал Фериботен комплекс - Видин.

12.3. Сумата на фиксираната част на годишното концесионно плащане се индексира на всеки 3 години от срока на концесията с индекса на потребителските цени с натрупване за 3-годишен период.

12.4. Годишните концесионни плащания се извършват на не
по-малко от две вноски, платими по банков път, при условия и по ред, определени с концесионния договор.

13. Концесионерът се определя чрез открита процедура без провеждане на електронен търг.

14. Критериите за комплексна оценка на офертите и тяхната относителна тежест са:

14.1. инвестиционно предложение за всеки от терминалите поотделно с относителна тежест 25 на сто, съдържащо инвестиционна програма, включваща най-малко:

14.1.1. инвестиции в размер:

14.1.1.1. не по-малък от 5 600 000 лв. за първите 4 години от срока на концесията, и

14.1.1.2. не по-малък от  630 000 лв. за останалия срок на концесията;

14.1.2. график за реализиране на програмата;

14.1.3. план за финансиране на програмата, и

14.1.4. оценка на финансовия ефект на инвестициите върху потребителите.

14.2. Бизнес предложение с относителна тежест 10 на сто, включващо социална програма, план за преходния период, програма за управление и поддържане, организационно-управленски план, програма за безопасност и сигурност, екологична програма.

14.3. Предложение за достигане на средногодишен товарооборот и средногодишен брой посещения с относителна тежест 20 на сто.

14.4. Предложение за фиксираната част на годишните концесионни плащания с относителна тежест 25 на сто.

14.5. Предложение за променливата част на годишните концесионни плащания с относителна тежест 20 на сто.

15. Кандидатите представят гаранция за участие в процедурата в размер 60 000 лв. под формата на внесен депозит или банкова гаранция. Формата на гаранцията се избира от кандидатите.

 

Приложение
 РЕШЕНИЕ N 195 от 27 март 2007 година за откриване на процедура за предоставяне на концесия върху пристанищен терминал Видин-север и пристанищен терминал фериботен комплекс - Видин, части от пристанище за обществен транспорт с национално значение Видин (107 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed