Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
РЕШЕНИЕ № 427 на МС от 12.05.2005 г. за предоставяне на концесия за "Пристанищен терминал Свищов" от "Пристанище за обществен транспорт Русе"

Обн., ДВ, бр. 44 от 27.05.2005 г.

            На основание чл. 2, ал. 1, т. 1, чл. 4, ал. 1, т. 6, чл. 6, ал. 1 и чл. 7, ал. 1 от Закона за концесиите във връзка с чл. 117в и 117г от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България

                              МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ

                                   РЕШИ:

            1.  Предоставя концесия с предмет особено право на ползване върху обект - публична държавна собственост, представляващ "Пристанищен терминал Свищов" от "Пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе", включващ:

            1.1.  Пристанищна територия с площ 81 917 кв. м при граници с координати на точките от № 1 до 51 включително в координатна система "1970 г." съгласно схема и координати - неразделна част от концесионния договор, състояща се от части от имоти - публична държавна собственост, с планоснимачни № 1001, 1003 и 501,500 по плана на Свищов при граници: на изток - база  "Петрол" - АД, Плевен; на запад - "Металснаб" - АД, "ЗСКИ" - Свищов, и "ДДФ - Искър" - Свищов; на север - р. Дунав; на юг - градски път, "Металснаб" - АД, Свищов, жп гара, за които е съставен Акт за публична държавна собственост № 1701 от 20 юли 2004 г.

            1.2.  Пристанищна инфраструктура - публична държавна собственост, построена върху територията по т. 1.1, съгласно конкурсната документация и концесионния договор.

            1.3.  Концесията включва и пристанищната инфраструктура, която ще бъде изградена от концесионера с негови средства върху територията по т. 1.1, при условия и по ред, определени в концесионния договор.

            1.4.  Пристанищната територия - обект на концесията, може да бъде допълвана с решение на Министерския съвет в съответствие с предвижданията на влязъл в сила подробен устройствен план за разширение на пристанищния терминал.

            2.  Определя срок на концесията 31 години.

            3.  Начинът за определяне на концесионера е едностепенен неприсъствен конкурс.

            4.  Конкурсът се провежда в срок, определен от министъра на транспорта и съобщенията по реда на чл. 117д, ал. 2 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България.

            4.1.  Критерии за избор на концесионер:

            4.1.1.  финансова стабилност на допуснатите до участие в конкурса кандидати; финансово стабилен е кандидат, който отговаря на следните условия:

            4.1.1.1.  размер на активите на стойност не по-малко от 1 820 000 лв., или

            4.1.1.2.  размер на приходите от продажби за поне една от последните две години не по-малък от 6 000 000 лв.;

            4.1.1.3.  други условия, определени в конкурсната документация и изброени в съобщението по чл. 11, ал. 1 от Закона за концесиите;

            4.1.1.4.  в случаите, когато кандидат е новорегистрирано дружество, което не отговаря на условията по т. 4.1.1.1 - 4.1.1.3, те следва да бъдат изпълнени от мажоритарния собственик на капитала му, а в случаите, когато няма мажоритарен собственик - от акционер или съдружник, който притежава над 33 на сто от капитала;

            4.1.2.  разработки относно:

            4.1.2.1.  инвестиционно предложение с относителна тежест 25 на сто, включващо: инвестиционна програма, включваща задължително за първите 10 години от срока на концесията инвестиции в размер не по-малък от 3 000 000 лв., в т. ч. за първите две години от срока на концесията инвестиции в размер не по-малък от 910 000 лв.; план за финансирането й и оценка на финансовия ефект на инвестициите върху ползвателите на пристанищни услуги;

            4.1.2.2.  бизнес предложение с относителна тежест 10 на сто, включващо социална програма, план за преходния период, програма за оперативна дейност и поддръжка, организационно-управленски план, програма за безопасност и сигурност, екологична програма;

            4.1.2.3.  предложение за достигане на средногодишен товарооборот и пътникопоток за срока на концесията с относителна тежест 15 на сто;

            4.1.2.4.  предложение за фиксираната част на годишно концесионно възнаграждение с относителна тежест 25 на сто;

            4.1.2.5.  предложение за променливата част на годишно концесионно възнаграждение с относителна тежест 25 на сто;

            4.2.  Конкретните изисквания по отделните критерии, определени в т. 4.1, се определят в конкурсната документация.

            4.3.  Методиката за оценка на предложенията по отделните критерии, определени в т. 4.1, се определя в конкурсната документация.

            4.4.  При определяне на методиката по т. 4.3 се вземат предвид следните задължителни условия:

            4.4.1.  общата оценка на разработките по т. 4.1.2 се умножава с коефициент 2 на кандидатите, отговарящи на условията за финансова стабилност по т. 4.1.1, както и в случаите по т. 4.1.1.4, когато условията са изпълнени от дружеството или от съдружник/акционер, притежаващ мажоритарно участие;

            4.4.2.  общата оценка на разработките по т. 4.1.2 се умножава с коефициент 1,5 на кандидатите в случаите по т. 4.1.1.4, когато условията за финансова стабилност по т. 4.1.1 са изпълнени от съдружник или акционер, притежаващ над 33 на сто участие (при липса на мажоритарен участник);

            4.4.3.  общата оценка на разработките по т. 4.1.2 се умножава с коефициент 1 на кандидатите, които не отговарят на условията за финансова стабилност по т. 4.1.1;

            4.4.4.  в случаите, когато нито един от кандидатите не отговаря на критерия за финансова стабилност по т. 4.1.1, конкурсната комисия изразява мотивирано становище в случаите, когато не се е възползвала от правото си по чл. 29, ал. 2, изречение трето от Правилника за прилагане на Закона за концесиите.

            4.5.  Определя паричен депозит за участие в конкурса в размер 200 000 лв., който се внася от кандидатите по банкова сметка на Министерството на транспорта и съобщенията в БНБ - ЦУ № 5000124839, банков код 66196611, най-късно до изтичането на крайния срок за подаване на заявленията.

            5.  Определя следните условия за осъществяване на концесията:

            5.1.  На обекта на концесията концесионерът може да извършва следните пристанищни услуги, като осигурява равен достъп на всички ползватели до тях:

            5.1.1.  обработка на товари и поща;

            5.1.2.  пътнически услуги;

            5.1.3.  морско-технически, за извършването на които се изисква използване на пристанищна територия и/или пристанищни съоръжения, посочени в конкурсната документация.

            5.2.  При условие че няма да пречат на извършването на пристанищните услуги по т. 5.1, върху обособена част от обекта на концесията могат да се извършват съпътстващи дейности по чл. 116а, ал. 1 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България, както следва:

            5.2.1.  от концесионера - при изразено искане от негова страна и при условия и по ред, определени в концесионния договор или в допълнително споразумение към него;

            5.2.2.  от трети лица - след получаване на писмено съгласие от страна на концесионера и при условия и по ред, определени в договор по чл. 116а, ал. 3 от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България.

            5.3.  Концесионерът е длъжен да спазва изискванията за експлоатационна годност на пристанищния терминал и да бъде вписан в регистъра на пристанищните оператори за целия срок на концесията съгласно Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България.

            5.4.  Концесионерът е длъжен да извърши задължителни инвестиции в обекта на концесията за първите две години от срока на концесията в размер не по-малък от 910 000 лв.  Инвестициите, които концесионерът трябва да извърши за срока на концесията, се определят съгласно предложената инвестиционна програма по т. 4.1.2.1, която е неразделна част от концесионния договор.

            5.5.  Концесионерът не може да предоставя извършването на пристанищните услуги на подизпълнители.

            5.6.  Правата и задълженията по концесионния договор са непрехвърлими освен в случаите, определени със закон.

            5.7.  Концесионерът няма право да се разпорежда и да обременява по какъвто и да е начин в полза на трети лица изцяло или частично обекта на концесията и свързаните с него права, както и да отдава под наем обекта на концесията или части от него.

            5.8.  Концесионерът няма право да променя предназначението на обекта на концесията и/или да извършва други пристанищни услуги извън посочените в т. 5.1.

            5.9.  При изпълнение на концесията се спазват и/или изпълняват разпоредбите на действащото законодателство.

            5.10.  Концедентът е собственик на всички приращения и подобрения върху обекта на концесията, включително на новопостроените сгради и съоръжения, изградени върху пристанищната територия по т. 1.1.

            5.11.  При осъществяване на концесията се спазват изискванията, свързани с опазването на околната среда и водите, защитените със закон територии и обекти, националната сигурност, отбраната на страната и обществения ред, осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд.

            5.12.  При прекратяване на концесионния договор концедентът изплаща на концесионера обезщетение за съществуващите към датата на прекратяването подобрения при условия и по ред, определени в концесионния договор. Обезщетение не се дължи за подобренията, извършени за осигуряване изпълнението на съпътстващите дейности.

            5.13.  При предсрочното прекратяване на концесионния договор по вина на концесионера дължимото обезщетение за подобренията се задържа от концедента като допълнителна неустойка за виновното неизпълнение на концесионния договор.

            6.  Определя основните права и задължения по концесията, както следва:

            6.1.  Основни права на концесионера:

            6.1.1.  да ползва обекта на концесията, като извършва пристанищните услуги по т. 5.1 при условия и по ред, определени в концесионния договор;

            6.1.2.  да определя цените на услугите, които предоставя, и да ги събира изцяло в своя полза;

            6.1.3.  да изисква и да получава необходимото съдействие от концедента при осъществяване на предоставените му права и да уведомява концедента, когато трети лица нарушават правата му, при условия и по ред, определени в концесионния договор;

            6.1.4.  да получи от министъра на транспорта и съобщенията заверени копия от наличната техническа, финансова, проектна (екзекутивна) и друга документация във връзка с експлоатацията на терминала, изготвена до влизането в сила на концесионния договор;

            6.1.5.  при прекратяване на концесионния договор да получи при условията на т. 5.12 и  на концесионния договор обезщетение за извършените от него и предварително одобрени от министъра на транспорта и съобщенията подобрения върху обекта на концесията.

            6.2.  Основни задължения на концесионера:

            6.2.1.  да заплаща на концедента концесионно възнаграждение съгласно т. 8 при условия и в срокове, определени в концесионния договор;

            6.2.2.  да ползва обекта на концесията като добър търговец в съответствие със законите на Република България;

            6.2.3.  да спазва изискванията за експлоатационна годност на пристанищния терминал, да осигурява условия за удостоверяването й, както и да бъде вписан в регистъра на пристанищните оператори съгласно Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България за срока на концесията;

            6.2.4.  да извърши инвестиции в обекта на концесията, определени съгласно инвестиционната програма по т. 4.1.2.1 - неразделна част от концесионния договор;

            6.2.5.  въз основа на инвестиционната програма по т. 4.1.2.1 да изработва и да представя за одобряване от министъра на транспорта и съобщенията годишни инвестиционни програми за обекта на концесията в срокове, определени в концесионния договор;

            6.2.6.  да осигури изработването на подробен устройствен план или на изменение на действащ подробен устройствен план в случаите, когато такъв е необходим за изпълнение на инвестиционната му програма;

            6.2.7.  предварително да съгласува и да получава одобрение от министъра на транспорта и съобщенията за извършване на подобрения върху обекта на концесията, които не са предвидени в инвестиционната програма по т. 4.1.2.1;

            6.2.8.  да изпълнява или да осигурява изпълнението на направените предложения по разработките по т. 4.1.2 при условия, по ред и в срокове, определени в концесионния договор;

            6.2.9.  по всяко време да осигурява достъп до обекта на концесията на министъра на транспорта и съобщенията или на определени от него или с нормативен акт длъжностни лица, да им предоставя отчети и информация за изпълнението на инвестиционната програма и на другите задължения по концесионния договор, както и всякаква друга информация и документация, свързана с обекта на концесията, по ред и в срокове, определени с договора;

            6.2.10.  да уведомява незабавно министъра на транспорта и съобщенията и компетентните органи за обстоятелства, създаващи опасност за националната сигурност, отбраната на страната и обществения ред, за околната среда, както и за защитени със закон територии и обекти по ред, определен в концесионния договор;

            6.2.11.  да уведоми незабавно министъра на транспорта и съобщенията и министъра на културата и туризма, когато при осъществяване на дейности по концесията се открият находки, които имат признаци на паметници на културата;

            6.2.12.  съгласувано с Национална компания "Пристанища" да прави предложения и да участва в дейността по въвеждане на международните и европейските стандарти за управление на безопасността и качеството, за опазване на околната среда и за изискванията към персонала в пристанищата при условията и по реда на действащото законодателство;

            6.2.13.  да изпълнява изискванията, свързани с опазването на околната среда, водите, защитените със закон територии и обекти, паметници на културата, националната сигурност, отбраната на страната и обществения ред;

            6.2.14.  да извършва и финансира всички действия, необходими за осигуряване на изискванията за опазване на околната среда, за здравословни и безопасни условия на труд и за обучение на персонала, зает с дейностите по осъществяване на концесията;

            6.2.15.  да осигурява достъп до обекта на концесията на компетентните държавни органи или на определени от министъра на транспорта и съобщенията лица, когато това се налага за извършването на неотложни работи от обществена полза или за защита на обществения ред и сигурност;

            6.2.16.  при настъпване на форсмажорни обстоятелства да търпи временното използване на обекта на концесията или на части от него от трети лица, определени от министъра на транспорта и съобщенията, без право на обезщетение за това, като в концесионния договор се предвиждат последиците в зависимост от вида и продължителността на съответното обстоятелство;

            6.2.17.  да застрахова обекта на концесията за своя сметка в полза на концедента за всяка година от срока на концесията в съответствие с действащата нормативна уредба и концесионния договор;

            6.2.18.  да осигурява възможност за ползването на обекта на концесията при изпълнение на задължения по международни споразумения, по които Република България е страна;

            6.2.19.  да поддържа банкова гаранция за добро изпълнение на договора за срока на концесията съгласно концесионния договор;

            6.2.20.  да осигурява безвъзмездно ползване на помещения за органите, които извършват граничен паспортен, митнически, медико-санитарен, ветеринарномедицински и фитосанитарен контрол, както и контрол на транспортните средства в съответствие с действащото законодателство;

            6.2.21.  публично да оповестява цените и условията за предоставяне на пристанищните услуги, които извършва;

            6.2.22.  при прекратяване на концесионния договор да предаде на концедента обекта в състояние, при условия, в срокове и по ред, определени в договора;

            6.2.23.  при прекратяване на концесионния договор да предаде на министъра на транспорта и съобщенията цялата техническа, финансова, проектна (екзекутивна) и друга документация, свързана с пристанищния терминал и с неговата експлоатация.

            6.3.  Основни права на концедента:

            6.3.1.  да получава концесионно възнаграждение съгласно т. 8 при условия и в срокове, определени в концесионния договор;

            6.3.2.  да се ползва от банковите и други гаранции, дадени от концесионера, в съответствие с концесионния договор;

            6.3.3.  да упражнява контрол по изпълнението на задълженията на концесионера и условията на концесията и да прилага съответните мерки, предвидени в концесионния договор, ако е налице неизпълнение, забавено или лошо изпълнение на което и да е задължение на концесионера;

            6.3.4.  да получава отчети и информационни доклади от концесионера по изпълнението на концесионния договор за осъществяване на контролните си правомощия;

            6.3.5.  да има пълен достъп до обекта на концесията до всички активи, документи и данни, притежавани или държани от концесионера, свързани с обекта на концесията и с изпълнението на правата и задълженията по концесионния договор, за осъществяване на контролните си правомощия;

            6.3.6.  при настъпване на форсмажорни обстоятелства да използва или да посочи трети лица, които временно да използват обекта на концесията или части от него при условия и по ред, определени в концесионния договор;

            6.3.7.  да прекрати едностранно концесионния договор в следните случаи: при условията на чл. 22, ал. 1 от Закона за концесиите, при неизпълнение от страна на концесионера на основни задължения или условия на концесията, както и на други основания, при условия и по ред, определени в концесионния договор;

            6.3.8.  след прекратяване на концесионния договор да получи обратно обекта на концесията и цялата техническа, финансова, проектна (екзекутивна) и друга документация, свързана с пристанищния терминал и с неговата експлоатация в състояние, при условия, в срокове и по ред, определени в концесионния договор;

            6.3.9.  при предсрочно прекратяване на концесията по вина на концесионера да задържи като допълнителна  неустойка за виновното неизпълнение на концесионния договор обезщетението, дължимо на концесионера за извършените подобрения.

            6.4.  Основни задължения на концедента:

            6.4.1.  да предаде на концесионера обекта на концесията в срокове и по ред, определени в концесионния договор;

            6.4.2.  да оказва необходимото съдействие на концесионера при осъществяване на предоставените му права съобразно предвиденото в нормативната уредба и по ред, определен в концесионния договор;

            6.4.3.  да не препятства концесионера при осъществяване на правата му по концесионния договор;

            6.4.4.  да заплати на концесионера при условията на т. 5.12 обезщетение за направените предварително съгласувани с министъра на транспорта и съобщенията подобрения върху обекта на концесията, освен ако са налице условията по т. 5.13.

            7.  Определя следните видове гаранции за изпълнение на задълженията на концесионера по концесионния договор:

            7.1.  За всяка година от действието на концесионния договор концесионерът представя и поддържа потвърдени безусловни неотменяеми банкови гаранции, издадени от банки, определени по съгласие на страните, при условия и в срок съгласно концесионния договор, както следва:

            7.1.1.  гаранция за обезпечаване изпълнението на инвестиционната програма в размер 10 на сто от стойността на планираните инвестиции за съответната година;

            7.1.2.  гаранция в размер 342 000 евро за обезпечаване изпълнението на договора, включително на задълженията за заплащане на концесионно възнаграждение и за заплащане на лихви и неустойки, определени в договора.

            7.2.  Дължат се неустойки при пълно неизпълнение, при забавено и/или неточно изпълнение от страна на концесионера на договорните задължения и лихви за забавено изпълнение на паричните задължения.  Конкретните размери на неустойките и лихвите и моментът на неизпълнението на отделните задължения се определят в концесионния договор.

            7.3.  Във всички случаи на неизпълнение от страна на концесионера концедентът има право да търси освен определените неустойки и лихви и обезщетения по общия ред съгласно действащото законодателство.

            8.  Определя вида, размера и начина на плащане на концесионното възнаграждение, както следва:

            8.1.  Еднократно концесионно възнаграждение в размер 600 000 лв., платимо по банков път в срок до влизането в сила на концесионния договор.

            8.2.  Определя годишно концесионно възнаграждение, съставено от две части - фиксирана и променлива:

            8.2.1.  фиксираната част на годишното концесионно възнаграждение е в размер, достигнат при проведения конкурс, но не по-малко от 171 000 евро и се дължи независимо от финансовия резултат на концесионера.

            8.2.2.  променливата част на годишното концесионно възнаграждение е процент, достигнат при проведения конкурс, но не по-малък от 15 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи за текущата година от извършваните пристанищни услуги по т. 5.1 на обекта на концесията спрямо приетите за базови брутни приходи в размер 1 140 000 евро.

            8.3.  Годишното концесионно възнаграждение по т. 8.2 се заплаща на не по-малко от две вноски, платими по банков път, в срокове, определени в концесионния договор.  За първата година на концесията първата вноска е дължима от датата на влизане в сила на концесионния договор.

            8.4.  Размерът на годишното концесионно възнаграждение по т. 8.2 се определя с решението на Министерския съвет за определяне на концесионера в съответствие с постигнатите резултати от проведения конкурс.

            9.  Определя за начален срок на концесията датата на влизане в сила на концесионния договор.

            9.1.  Концесионният договор влиза в сила след заплащане на еднократното концесионно възнаграждение по т. 8.1, представяне от концесионера на банковите гаранции по т. 7.1 и при условия и по ред, определени в концесионния договор.

            9.2.  В случай че концесионерът не изпълни условията по т. 9.1 в срока, определен в концесионния  договор, внесеният от него депозит се задържа.

            10.  Приложимо право по отношение на концесията е българското.

            11.  Споровете между страните, свързани с осъществяването на концесията, се решават от компетентния български съд.

            12.  Упълномощава министъра на транспорта и съобщенията да организира едностепенния неприсъствен конкурс за определяне на концесионера.

 

Приложение
 РЕШЕНИЕ № 427 на МС от 12.05.2005 г. за предоставяне на концесия за "Пристанищен терминал Свищов" от "Пристанище за обществен транспорт Русе" - обект - публична държавна собственост (300 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed