Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проект на Международна конвенция за изваждане на потънало имущество 04.08.2011
Голям размер

Проектът е публикуван в електронен вид за обществено обсъждане и е на разположение в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

 

 

Като крайбрежна държава Република България е заинтересована от международното регламентиране на проблематиката, свързана с изваждане на потъналото имущество. Република България има интерес от ратифицирането на Международната конвенция за изваждане на потънало имущество от Найроби, 2007, с оглед създаването на ясни международни правила за отговорността на държавите. Конвенцията определя правата и задълженията, свързани с изваждането на потънали след бедствия и аварии кораби, които представляват опасност, финансовите задължения за тяхното маркиране и изваждане, както и възможността за обезщетяване на направени разходи.

Българската страна участваше активно със свои представители в процеса по договаряне на текста на конвенцията. В резултат на проведените преговори и постигнатите договорености между държавите-членки на Международната морска организация, в периода 14-18 май 2007 г., в Найроби, на проведената Дипломатическа конференция на Международната морска организация се прие Международната конвенция за изваждане на потънало имущество от Найроби, 2007.

Съгласно чл. 17 Конвенцията беше отворена за подписване от 19 ноември 2007 г. до 18 ноември 2008 г., след което остана открита за присъединяване. Към момента три държави, Ислямска Република Иран, Индия и Нигерия, са ратифицирали Конвенцията. Конвенцията влиза сила 12 месеца след датата, на която 10 държави са я подписали без условие за последваща ратификация, приемане или одобрение или са депозирали при Генералния секретар документи за ратификация, приемане, одобрение или присъединяване.

Република България подкрепи разширяването на приложното поле на Конвенцията по отношение на териториалното море, като направи декларация по по чл. 3, параграф 2 от конвенцията, тъй като практиката показва, че повечето от произшествията се случват именно там и изваждането на такова имущество се налага най-често в териториалното море. Включването на такъв текст в Конвенцията ще насърчи бързото й ратифициране и влизането й в сила. Разширяването на приложното поле на Конвенцията има и положителен ефект от гледна точка на осигуряването на еднородно и прозрачно приложение на режима на изваждане на потънало имущество от всички държави, страни по нея.

 

Лице за контакти:

Мария Калева - началник отдел в дирекция „Правна”,
тел. 02/ 9409471,
e-mail: mkaleva@mtitc.government.bg

Приложения
 Решение за одобряване на Международна конвенция за изваждане на потънало имущество от Найроби, 2007 и за предложение до Народното събрание за ратифициране на конвенцията (29.5 KB)
 Проект на Международната конвенция за изваждане на потънало имущество (174.5 KB)
 NAIROBI INTERNATIONAL CONVENTION ON THE REMOVAL OF WRECKS (184.18 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Май
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed