Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 11 от 31 октомври 2002 г. за международен автомобилен превоз на пътници и товари 28.10.2011
Голям размер

Проектът е публикуван в електронен вид за обществено обсъждане и е на разположение в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията

 

Мотиви

С проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 11 от 31 октомври 2002 г. за международен автомобилен превоз на пътници и товари са предвидени конкретни мерки за прилагането на Регламент (ЕО) № 1071/2009 на Европейския парламент и на Съвета от 21 октомври 2009 година за установяване на общи правила относно условията, които трябва да бъдат спазени за установяване на професията автомобилен превозвач, и за отмяна на Директива 96/26/ЕО на Съвета (ОВ, L 300 от 14 ноември 2009 г.), (Регламент № 1071/2009).

С член 3, параграф 1, буква “а” от регламента е въведено изискване превозвачът да е действително и трайно установен на територията на съответната държава – членка на Европейския съюз, в която кандидатства за издаване на лиценз.

Също така с член 7, параграф 1 от регламента е предвидено превозвачите да доказват съответствието си с изискването за финансова стабилност чрез годишните си финансови отчети, заверени от одитор. Регламентът предвижда възможност лицензиращият орган в съответната държава да предвиди финансовата стабилност на превозвача да бъде доказвана чрез банкова гаранция или застраховка на професионалната отговорност на превозвача.

Съответствието с изискването за установяване на територията на Република България се доказва с декларация по образец, предвиден в наредбата.

За доказване на съответствието с изискването за финансова стабилност е предвидено следното:            

Финансовата стабилност се доказва чрез представяне на справка по образец, предвиден в наредбата. Към справката се прилагат следните документи:

  • годишен финансов отчет, заверен от регистриран одитор;
  • банкова гаранция, отговаряща на изискванията или договор за застраховка „Гражданска отговорност”;
  • удостоверение за липса на задължения по чл. 87, ал. 6 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.

Превозвачите, чиито годишни финансови отчети подлежат на задължителен независим финансов одит съгласно чл. 38, ал. 1 от Закона за счетоводството, представят годишния финансов отчет на предприятието за последния отчетен период, заверен от регистриран одитор и удостоверение за липса на задължения по чл. 87, ал. 6 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.

Превозвачите, чиито годишни финансови отчети не подлежат на задължителен независим финансов одит съгласно чл. 38, ал. 1 от Закона за счетоводството, представят по избор годишния финансов отчет на предприятието за последния отчетен период, заверен от регистриран одитор, и/или банкова гаранция, и/или застраховка “Гражданска отговорност” и удостоверение за липса на задължения по чл. 87, ал. 6 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.

Когато превозвачът доказва финансовата си стабилност с годишния отчет на предприятието, заверен от регистриран одитор, и средствата от собствения му капитал са в размер по-малък от предвидения в член 7, параграф 1 от Регламент № 1071/2009, освен годишния финансов отчет, представя и договор за застраховка “Гражданска отговорност” или банкова гаранция. В този случай договорът за застраховка или банковата гаранция могат да бъдат сключени съответно издадени за размера на средствата от собствения капитал на превозвача, които не достигат, за да докаже финансовата си стабилност.

Банковата гаранция трябва да отговаря на изискванията на чл. 6, ал. 5 от Наредба № 11 от 31 октомври 2002 г. за международен автомобилен превоз на пътници и товари.

Гражданската отговорност на превозвача трябва да бъде застрахована за застрахователна сума не по-малка от общия размер на капитала, с който е необходимо да разполага превозвачът съгласно член 7, параграф 1 от регламента. Договорът за застраховка трябва да е сключен по реда на чл. 223, ал. 1 от Кодекса за застраховането. Периодът на застрахователното покритие трябва да е 1 година.

 

Пълният текст на проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 11 от 31 октомври 2002 г. за международен автомобилен превоз на пътници и товари (обн., ДВ, бр.108 от 2002 г., изм., ДВ, бр. 83 и 85 от 2005 г.; бр. 26, 46 и 95 от 2006 г.; бр. 36 от 2007 г.; бр. 73 от 2008 г.) може да се види в Приложението.

Лице за контакти:

Христина Велинова - и. д. директор на дирекция “Автомобилни превози и международна дейност” в ИА “Автомобилна администрация”,
тел.: 02/ 9308858
e-mail: cvelinova@rta.gevernment.bg

Цветелина Илиева - държавен експерт в дирекция “Автомобилни превози и международна дейност” в ИА “Автомобилна администрация”,
тел.: 02/ 9308881
e-mail: cilieva@rta.gevernment.bg

Приложения
 Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 11 от 31 октомври 2002 г. за международен автомобилен превоз на пътници и товари (обн., ДВ, бр.108 от 2002 г., изм., ДВ, бр. 83 и 85 от 2005 г.; бр. 26, 46 и 95 от 2006 г.; бр. 36 от 2007 г.; бр. 73 от 2008 г.) (275.5 KB)
 Приложения (125 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Май
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed