Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Самолет Туполев Ту-214 23.09.2002

Гражданският самолет Ту-214 (Ту-204-200) е проектиран за полети по линии със средна далечина.

Той принадлежи към семейството самолети Ту-204 и представлява по-нататъшно развитие на базовия вариант Ту-204-100, като се отличава от него с увеличена със 7 тона максимална излетна маса, което позволява превозването на повече товар или изпълняването на по далечни полети.

Увеличаването на полезния товар е постигнато благодарение на усилената конструкция в сравнение с базовия вариант. Освен това, Ту-214 има допълнителен резервоар за гориво.

Радиоелектронното оборудване на Ту-214 е аналогично на това на Ту-204-100.

Производител на самолета Ту-214 е ФАГУП КАПО (Федеральное Государственное Унитарное Предприятие - Казанское Авиационное Производственное Объединение) "С.П. Горбунов".

Основната конфигурация на Ту-214 има пътнически салон с 210 места икономическа класа. Освен нея съществуват още 3 допълнителни варианта:

  • Ту-214 - пътнически, салон със 164 места, от които 16 места са бизнес класа и 148 икономическа класа;
  • Ту-214 С? - комбиниран , товаро-пътнически конвертируем вариант за превоз на пътници и контейнери тип LD3-46;
  • Ту-214 VIP -пътнически, административен/бизнес самолет със специален интериор в съответствие с изискванията на клиента. Далечина на полета - до 9200 км.

Каталожната цена на самолета Ту-214 е 30 милиона USD.

Геометрини данни маси

Самолет

Дължина, m46,2
Височина на стоянка, m13.9
Височина при поставяне на крикове (за проверка на
системата за прибиране и спускане на колесника), m
14.5
Минимален радиус на завоя на 180° на външното колело, m19,3
Клиренс от тялото до земята на самолета до земята, m2,3
Клиренс от гондолата на двигателя до земята, m0,8

Тяло

Дължина, m45,2
Широчина х височина, m3,8 х 4,1
Размери на входните врати, mm:
Пътнически 840 х 1850
Служебни 650 х 1600
Аварийни 613 х 1442
Височината на прага на входните врати от земята, m3,85
Обем на багажно-товарните отсеци, m3:
Преден (3 контейнера)11

Заден (5 контейнера)
15,4
Размер на вратите на багажно-товарните отсеци, mm 1 980 х 1 650
Височина на прага на багажно-товарните отсеци от земята, m2,45

Крило и опашни плоскости

Разпереност на крилото, m 41,83
Площ на крилото, кв. m 184,176
Разпереност на хоризонталните плоскости, m 15
Площ на хоризонталните плоскости, кв. m 43,875
Височина на вертикалните плоскости, m 7,5
Площ на вертикалните плоскости, кв. m 33,394

Двигатели

ТРДД ПСІ-№А, бр. 2
Странична тяга, kfg 16 140

Колесник

База, m 17
Коловоз по оста на тележките, m 7,82

Маси

Максимална маса при регулиране, kg 111 100
Максимална излетна маса, kg 110 750
Максимална маса без гориво, kg 86 000
Максимално полезно натоварване, kg 25 200
Маса на екипиран самолет, kg 61 600
Маса на снаряжението (при базов вариант на комплектация), 1 960
Включително екипаж (два пилота, бординженер и 5 стюардеси), kg
Максимална маса при кацане, kg 93 000
Маса на горивото при пълно зареждане (с килен резервоар), kg 35 710

Товарни контейнери

Тип на контейнера LD3 - 46
(LD3-45)
Количество, пътнически вариант, бр. 8
Товаропътнически вариант, бр. 26

Крейсерски характеристики и характеристики при излитане и кацане

Крейсерски характеристики

Скорост на полета, km/h 830-850
Максимална височина на крейсерски полет, m 12 600
Време за набиране на височина на крейсерски полет 24
(при максимална излетна маса), min.
Среден часов разход на гориво, kg/h 3 500
Специфичен разход на гориво, g/(kgf x h) 595
Горивна ефективност, g/(пътник x km) 19,3
Далечина на полета (с максималното полезно натоварване - 25 200 kg), kg 4 970
Далечина на полета (с 16 000 kg полезно натоварване), kg 6 890


Характеристики при излитане и кацане

Температура на атмосферния въздух на морското равнище, °С -40ё+40
Максимална относителна влажност на въздуха,% 98
Височина на летището над морското равнище, m до 1 600
Минимална дължина на пистата за излитане и кацане, m 2 500
Осигуряването на автоматично кацане Категория
II на ICAO
Необходима дължина на пистата за кацане, m 1 900
Данни за шума при прелитане с максимална Удовлетворяват
излетна маса ICAO
том 1, гл. 3,
Прилож. 16

Пилогажно, навигационно и радиоелектронно оборудване

На самолета Ту- 214 се поставя руско и западно оборудване в зависимост от желанието на клиента, в това число:

1. Система за предупреждаване на сблъскване във въздуха TCAS-II на фирма Honeywell.

2. Инерциална система на фирма Litton Aero Products.

3. Спътникова навигационна система Litton-2001 на фирма Litton Aero Products в системата Navstar.

4. Система за близка навигация RVA-36B на фирма Honeywell със защита от FM смущения (метров диапазон).

5. Система за кацане RJA-35B на фирма Honeywell със защита срещу FM смущения.

6. Радиостанция PTA-44D на фирмаHoneywell с честотна мрежа 8,33 kHz и защита от FM смущения.

7. Система за спътникова комуниакция SATCOM на фирма Collins.

8. Твърдотелно записващо устройство за глас за 2 часа полет на фирма Loran Fairchild Corporation.

9. Електронно записващо устройство за полетна информация ATM-GP4 на фирма Advanced Technology Manufacturing.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Май
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed