Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
"РЕНЕСАНС" на парната тяга Отговорът на Министерство на транспорта и съобщенията в Европейската година на железопътния транспорт 25.09.2002

Министър Пламен Петров откри първия действащ и втория възстановен музеен парен локомотив за пътуване във всички условия. В словото си министърът се обърна към туроператорите и журналистите с думите: "С ваша помощ се надяваме да популяризираме "съкровищата" на БДЖ, а и да наберем средства за възстановяване на бъдещите експонати", след което изпрати възстановения ветеран с парна тяга.

С днешното пътуване се поставя началото на дейности, свързани с музейната колекция на БДЖ, като инициативата е част от програмата "Стъпка по стъпка" за развитието на "Централен музей на българските железници". То цели да се провокира търсенето на нестандартни услуги в търговската листа на БДЖ.

Ако се стабилизираме финансово, което може да стане с помощта на двете дружества "БДЖ" ЕАД и НК "Железопътна инфраструктура", музеят може да прави годишен парад на експонатите си, каза Румяна Поборникова, уредник на музея. Готови за експлоатация са парният локомотив и още няколко вагона - втора класа. Те са композирани в луксозния експрес "Корона", предлагащ комфорт и високо качество на услугите. Вагоните в експрес "Корона" са особено ценни с обзавеждането си отпреди Втората световна война и съвършени динамично-ходови качества, коментираха специалистите.

Между тях са и вагон-салоните, запазили номерата си - 50, 51 и 52, предназначени съответно за цар Борис Трети, царица Йоана и принц Кирил.

Демонстрираният днес парен локомотив е създаден през военната 1943 г. в германската фабрика Шварцкопф - Берлин. За него до септември 1944 г. БДЖ са плащали наем на Германия, а след тази дата - на СССР, тъй като локомотивите вече били военни трофеи.

След подобренията и модернизацията локомотивът работи в БДЖ от 1962 г. и вози влакове предимно по северната жп мрежа. От 1982 г. е обявен за музеен и домува в депо Мездра. През 2002 г. той отново е възстановен в депо Бойчиновци и е единственият парен локомотив в БДЖ, отговарящ на всички изисквания и годен да извършва атракционни пътувания по жп мрежа с нормални междурелсия. Максималната му скорост е 120 км в час.

Подобрен и модернизиран, но запазил стария си ретростил от Централна гара - София, тази сутрин на атракционно пътуване потегли първият парен локомотив от серията ветерани с музейна стойност.

Пътници в ретровлака по маршрута София - Гара Яна - София бяха официални лица от Министерството на транспорта и съобщенията, "БДЖ" ЕАД, НК "Железопътна инфраструктура", водещи туроператори от страната, представители на Австрийското дружество "Приятели на железниците", други гости и журналисти.

"Това, което искаме да направим, е да използваме ентусиазма на туристите и възможностите на транспорта, който беше водещ през 19 и началото на 20 век, с носталгични чувства към парната
тяга", каза на "пресконференцията на колела" генералният директор на "БДЖ" ЕАД Владимир Дунчев.

Подобни влакове се използват като туристическа атракция и в Австрия, и в Германия, и в Швейцария, така че се надявам, туристическите фирми и у нас да съумеят да използват големия
поток от туристи, които през последните години посещават България и имат възможности да си позволят това удоволствие, да го ползват, каза още Дунчев. Със средствата, които ще се събират по открити банкови сметки, ще стане възможно реставрирането на още два влака, за да стане регулярен и използваем подвижния състав.

"БДЖ" ЕАД
Банка ОББ - АД Централно управление
Банков код: 200 92003
Банкова сметка: 101 000 6918
Национална компания
"Железопътна инфраструктура"
Банка Булбанк - Централно управление
Банков код: 621 96214
Банкова сметка: 106 560 6300

Качествата на вагоните по никакъв начин не отстъпват на прословутия "Ориент експрес", който минава през България. Водят се преговори с датски и австрийски туроператори, които проявяват интерес. Има конкретна оферта от датска туроператорска фирма за ползване на нашия парен локомотив по линията Виена - Истанбул през България. Датчаните са предложили целогодишно ползване на влака с редовна линия. Пътуването е 17-дневно и ще се извършва всеки месец.

Туроператорите от "Албена Инвест" проявяват интерес да включат влака в пакета си туристически услуги, с евентуален маршрут Варна - Велико Търново. Цената е по договаряне. Тя ще зависи от броя на включените вагони, пътниците, както и маршрутите.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Май
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed