Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Обръщение на ПЛАМЕН ПЕТРОВ - министър на транспорта и съобщенията, по повод влизането в сила на Закона за железопътния транспорт от 01.01.2002 г. 03.01.2002

Уважаеми железопътни работници, служители и ръководители,

През 2001 г. благодарение на общите ни усилия стартира програма за преструктуриране на железниците в рамките, определени от Закона за железопътния транспорт. Основната цел на програмата е :

  • Осигуряване на условия за увеличаване на обема и качеството на превозите с железопътен транспорт при точни и ясни правила на транспортния пазар и неговата либерализация и увеличаване конкурентноспособността на железопътния транспорт;
  • Подобряване дейността на компанията и превръщането й в корпоративна структура.

     Какво беше извършено за подобряване на състоянието на железопътния транспорт, НК БДЖ и за Вас като участници в производствената дейност?

1. Създаде се нова нормативна база за превозната дейност и регулация на транспортния пазар. Подготвени са всички поднормативни актове, свързани с влизането в сила на Закона за железопътния транспорт, които са с много високо качество благодарение на Вашето квалифицирано участие и основните от тях са утвърдени от МС и министъра на транспорта и съобщенията.

2. Учреден е регулаторен орган Изпълнителна агенция “Железопътна администрация” за координация и управление на железопътния транспорт и контролни функции, свързани с лицензии, сертификати и безопасност на движението (Постановление № 167 на МС), с които ще се постигне необходимият баланс и ще се създадат условия за лоялна конкуренция, както между превозвачите в железопътния транспорт, така и с превозвачите от автомобилния транспорт.

3. Създадени са с Постановление на МС и в съответствие със Закона за железопътния транспорт еднолично акционерно дружество с държавно имущество "Български държавни железници"ЕАД, правоприемник на НК БДЖ за превозната дейност, и Национална компания “Железопътна инфраструктура”, правоприемник за поддържане, ремонт и експлоатация на инфраструктурата. С това се създават условия и подобряване на функционирането и управлението им в условията на пазарна икономика и точно дефиниране на ролята на държавата за развитието им.

4. Прието е ПМС за финансово оздравяване и преструктуриране на просрочените задължения на нк бдж към държавния бюджет в собствен капитал на компанията в размер на 127,9 млн. лв, съгласно закона за железопътния транспорт, което се прави за първи път в сектора и е едно от необходимите важни условия за оздравяване и финансова стабилизация.

5. Подготвено е и е прието Постановление на МС за размера на инфраструктурните такси и използване на железопътната инфраструктура, които осигуряват условия за запазване позициите на БДЖ ЕАД като основен превозвач при пътническите превози. Инфраструктурните такси при пътническите превози са преференциални и гарантират конкурентноспособността спрямо автомобилните превозвачи.

6. В Държавния бюджет е заложена увеличена субсидия за развитие на пътническите превози в размер на 70 млн. лв., с което се дава възможност за подобряване на качеството при превоза на пътниците.

7. Подготвено е и е прието ПМС 295 от 20.12.2001 г. за преференциални цени при пътуванията по железопътния транспорт в страната на социално слаби групи от населението - учащи и възрастни граждани. Тези компенсации за 50 % намаление до редовните публични тарифи за първи път ще бъдат задължение на държавата.

8. Изпълнени са всички споразумения между ръководството на НК БДЖ и синдикатите за ускорено етапно намаляване на задълженията към персонала. Благодарение на активната позиция на Министерство на транспорта и съобщенията и ръководството на компанията, дължимите суми са в рамките на текущите плащания.

9. Преназначаването в новите дружества е осигурено по чл. 123 от Кодекса на труда за всички служители на НК БДЖ.

10. Запазват се всички съществуващи придобивки за работещите в железопътния транспорт, заложени в Колективния трудов договор до сключването на нови трудови договори в новоучредените дружества.

Ръководството на Министерство на транспорта и съобщенията Ви изказва благодарност за Вашата ползотворна работа през 2001 г., разчита на Вашето професионално и отговорно изпълнение на служебните задължения , за да ускорим темповете на реформата и с това да осигурим по-доброто бъдеще на Българските железници.

Желаем Ви здраве и успехи през Новата 2002 година.

ПЛАМЕН ПЕТРОВ

министър на транспорта и съобщенията

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Май
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed