Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
70 млн. евро за българските железници 26.12.2001

На 19 декември бе подписан вторият договор за заем в размер на 70 милиона евро за съфинансиране реализацията на проекта “България – железопътен проект на Трансевропейската мрежа – проект Б” между Република България, Европейската инвестиционна банка и Национална компания “Български държавни железници”. Договорът бе сключен въз основа на Решение на Народното събрание от 7 юли 1999 г. и Решение на Министерският съвет от 6 декември 2001 г.

Заемът е в размер на 70 милиона Евро и се отпуска за срок от 20 години с петгодишен гратисен период. Заемът може да бъде теглен на 7 транша. С него Европейската инвестиционна банка, като изключение, предлага много изгодни условия от гледна точка на изплащането на главницата - гратисният период започва да тече от датата на изтеглянето на средствата, а не, както е обичайно за практиката на банката, от датата на сключване на договора.

Първият договор за заем, подписан на 9 юли 1999 год., е на стойност 80 милиона евро. Ратифициран е от Народното събрание на 22.12.2000 год.

Поради важността си проектът получи сериозна международна подкрепа –от Европейската комисия е подписан Финансов меморандум за отпускане на 153 млн. евро безвъзмездна финансова помощ за неговата реализация по програма ИСПА – един от пред-присъединителните фондове на Европейския съюз.

Целта на проекта е цялостна реконструкция на железопътната линия Пловдив – Свиленград – гръцка/турска граници и оптимизация на трасето за 160 км/ч, с което ще се избегнат тесните места по направление на Пан-европейски коридор ІV, минаващ през територията на България. Проектът е насочен към развитието и модернизирането на железопътната ни инфраструктура, повишаване на качеството на обслужването и като резултат, повишаване на конкуретноспособността на железопътния транспорт на България като цяло. При използуване на специализиран подвижен пътнически състав по реконструирания участък се създава възможност да се достигне скорост от порядъка на 200 км/ч, при гарантирана безопасност на движението и пълен комфорт на пътниците. Така изградената скоростна линия ще позволи да се съкрати значително и времепътуването на товарните ж.п. състави. Съвременната инфраструктура, съчетана с мерки за съкращаване времето за обработка на документите и на граничните процедури, ще превърне трасето в предпочитано от товародателите. Ще бъде постигната и унификация с европейските стандарти, което силно ще облекчи деловите и търговските ни връзки със страните от ЕС и съседните ни държави.

Проектът е свързан и със започналата реализация на железопътни проекти на турска територия (най-важният от които е тунелът под Босфора), които ще генерират допълнителен трафик в региона. Част от този трафик ще се насочи към Централна и Западна Европа, поради което реализацията на проекта за ж.п. линията Пловдив-Свиленград-гръцка/турска граница е от стратегическо значение за осъществяването на връзката с Азия.

Реализацията на проекта ще има и значителен социален ефект с откриването на значителен брой нови работни места не само за висококвалифицирана, но и за нискоквалифицирана и неквалифицирана работна ръка в региона, който е с бедно население и висок процент на безработица.

Подписването на договорите - три за строителство и един за супервизия – се очаква да стане през втората половина на 2002 год., след провеждането на три международни открити търга. Срокът за пускане на обекта в експлоатация е 2007 година.

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Май
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed