Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проект на Постановление на Министерския съвет за предоставяне на средства от централния бюджет за 2014 г. на Държавно предприятие „Транспортно строителство и възстановяване“ и Държавно предприятие „Съобщително строителство и възстановяване“ за покриване на разходите, свързани с изпълнението на публичните задачи 16.09.2014
Голям размер

Проектът е публикуван в електронен вид за обществено обсъждане и е на разположение в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

 

 

Мотиви

На основание чл. 31, ал. 2 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация, внасям за разглеждане от Министерския съвет проект на Постановление на Министерския съвет  за предоставяне на средства от централния бюджет за 2014 г. на ДП “Транспортно строителство и възстановяване“ (ТСВ) и ДП “Съобщително строителство и възстановяване“ (ССВ) за покриване на разходите свързани с изпълнението на публичните задачи.

Проектът предвижда предоставяне на средства от централния бюджет чрез бюджета на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията на ДП „ТСВ“ И ДП „ССВ“ за изпълнение на публичните задачи през 2014 г.

Държавното предприятие „Транспортно строителство и възстановяване“ и Държавното предприятие „Съобщително строителство и възстановяване“ са предприятия, създадени със Закона за преобразуване на Строителните войски, Войските на Министерството на транспорта и Войските на Комитета по пощи и далекосъобщения в държавни предприятия, и са юридически лица по чл. 62, ал. 3 от Търговския закон.

На предприятията, съгласно закона са възложени основни публични задачи, както следва:

1. поддържане на готовност и изпълнение на дейности и задачи по държавния военновременен план;

2. поддържане на готовност и изпълнение на задачи по националния и областните планове за провеждане на спасителни и неотложни аварийно-възстановителни работи;

3. изпълнение на задачи по териториалната отбрана на страната. Държавните предприятия могат да осъществяват и други дейности, които подпомагат, съпътстват или допълват основния им предмет на дейност.

Законът за преобразуване на Строителните войски, Войските на Министерство на транспорта и Войските на Комитета по пощи и далекосъобщения в държавни предприятия, е отменен (ДВ, бр. 103 от 28.12.2012 г.). Съгласно § 2 от Заключителните разпоредби от Закона за отмяна на Закона за преобразуване на Строителните войски, Войските на Министерство на транспорта и Войските на Комитета по пощи и далекосъобщения в държавни предприятия (обн. ДВ, бр. 103 от 28.12.2012 г.), Министерският съвет в 6-месечен срок следва да преобразува Държавно предприятие „Транспортно строителство и възстановяване” и Държавно предприятие „Съобщително строителство и възстановяване”  в търговски дружества, чрез разпределяне на имуществото им в дялове и акции съгласно разпоредбите на Търговския закон.

Към настоящия момент предприятията не са преобразувани в търговски дружества, продължават да осъществяват дейността си, както и да изпълняват възложените им публични задачи.

Проведени са множество обсъждания, включително със синдикалните организации за необходимостта от преобразуването на държавните предприятия в еднолични търговски дружества с държавно участие в капитала. Със свои писма от 24.10.2013 г. и от 26.02.2014 г. президентът на КНСБ настоява да бъде отменен Законът за отмяна на Закона за преобразуване на Строителните войски, Войските на Министерство на транспорта и Войските на Комитета по пощи и далекосъобщения в държавни предприятия и предприятията да продължават да изпълняват своите задачи.

Проведените разговори показват, че същността на възложените задачи е такава, че необходимостта от изпълнението им няма как да отпадне поради все по-чести бедствия и необходимостта от навременна превенция и поддържане в готовност на работеща обезпечена спасителна система за защита при бедствия, като изпълнението на тези задачи винаги ще бъде необходимо. Подобно становище за целесъобразността от съществуването на двете държавни предприятия е било отразено и в доклада на назначената през 2012 г. междуведомствена работна група, съставена от експерти от всички заинтересовани министерства и ведомства, включително и от Министерството на финансите, които са констатирали, че тези задачи не следва да се прехвърлят на други държавни предприятия или юридически лица.

Преобразуването на двете държавни предприятия в търговски дружества няма да промени в по-добра насока тяхното развитие, включително от гледна точка на финансова дисциплина. Мeрки за подобряване на дейността на двете предприятия следва да се търсят в по-добро управление, съкращаване на разходите и активно поведение на пазара, а не в промяна на правноорганизационната форма.

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията смята, че Държавното предприятие „Транспортно строителство и възстановяване“ и Държавното предприятие „Съобщително строителство и възстановяване“ следва да бъдат запазени като държавни предприятия и в тази връзка изготви Проект на Закон за отмяна на Закона за отмяна на Закона за преобразуване на Строителните войски, Войските на Министерство на транспорта и Войските на Комитета по пощи и далекосъобщения в държавни предприятия.

В процеса на съгласувателната процедура, съгласно чл. 32 от Устройствения правилник на Министерския съвет и неговата администрация, от страна на Министерството на финансите е получено отрицателно становище, че не може да подкрепи представения проект.

Съгласно изложеното по-горе, от приемането на закона до настоящия момент двете предприятия продължават да функционират като такива, изпълняват предвидените в закона задачи, включително публичните. Законът за отмяна на Закона за преобразуване на Строителните войски, Войските на Министерство на транспорта и Войските на Комитета по пощи и далекосъобщения в държавни предприятия не е влязъл в сила, тъй като не е изпълнено условието на § 2 от Заключителните разпоредби. В тази връзка правните последици от приемането на отменителния закон не са породени – търговците не са преустановили дейността си като държавни предприятия, както не са преустановили и дейността си по изпълнението на вменените им със закон публични задачи.

Със Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията е вменено като задължение организирането, изграждането и поддръжката на транспортните и съобщителни обекти за нуждите на отбраната, осигуряването и поддържането на военновременните мощности в транспортната и съобщителната мрежа (чл. 38 и чл. 40).

Със Закона за защита при бедствия (чл. 63, ал.1, т. 3) на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията са възложени задачи да поддържа в готовност сили и средства и осигурява участието на подчинените си структури като съставна част на единната спасителна система в съответствие с Националния план за защита при бедствия. Една от дейностите по защитата на населението при възникване на бедствия е извършване на неотложни аварийно-възстановителни работи (чл. 19, ал. 1, т. 13 от Закона за защита при бедствия). И в момента ДП „ТСВ“, чрез поделение Варна, продължава да участва в ликвидиране на последствията от бедствието в община Варна, кв. „Аспарухово. Със заповед на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията на общината ще бъдат предоставени и 65,2 метра мостова конструкция САРМ. През 2013 година 25,6 метра от моста САРМ е предоставен на община Тетевен и 98 метра на община Симитли.

Изпълнението на задачите, произтичащи от Държавния военновременен план и Националния план за защита при бедствия, също се финансира от държавния бюджет.

В изпълнение на препоръките от одобрения от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията доклад на работната група, при изпълнение на Заповед № РД-08-279/17.05.2012 г. в ДП „ТСВ“, са предприети следните действия:

-  съгласно Заповед № РД-08-270/02.06.2014 г. на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, на Министерството на вътрешните работи, безвъзмездно са предоставени движими вещи на стойност 124 287,90 лв., във връзка с овладяване на кризисната ситуация, възникнала от засиления миграционен натиск;

- в ход е процедура по изготвяне и съгласуване на списъци с техника и имущества за предаване на Министерството на отбраната;

- предстои закриването на четири района (Ресен, Михалци, Маноле и Кариера) на складови бази Бяла и Калояновец. Съхраняваната в тях техниката и имущества са преместени в ЦСБ Соколово и в основния район на СБ Калояновец. За тези райони е в ход процедура по преобразуване на собствеността от публична в частна държавна собственост.   Преобразувана е собствеността за районите  на бивше поделение 58950 и средно сержантско железопътно училище;

- извършена е оптимизация на личния състав, зает с изпълнението на публичните задачи, като през 2012/2013 г. са съкратени 100 служители;

- през 2014 г. е извършена нова оптимизация на личния състав, като са съкратени 101 служители от публична дейност. От 322 души през 2012 г. към 08.09.2014 г. в изпълнение на публичните задачи са заети 121 души.

- финансовите средства са оптимизирани както следва - от 3 480 х. лв. през 2012 г. на 2 610  х. лв. през 2013 г. За 2014 г. са необходими 2 050 х. лв., за 2015 г. – 2 100 хил.лв., за 2016 г. – 2 150 хил. лв, за 2017 г. – 2 200 хил.лв.

С така предвидените и изпълнени предложения, личният състав и финансовите средства са оптимизирани до възможния минимум, с който могат да се изпълняват поставените публични задачи на ДП „ТСВ”.

От началото на 2014 г.,  в изпълнение на препоръките от одобрения от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията доклад на работната група по заповед № РД-08-279/17.05.2012 г., заетият с публични задачи личен състав в ДП „ССВ“ е редуциран с 25 %. Изразходваните  за публична дейност финансови средства са в размер на 333 хил. лв., от които 266 хил. лв. за 37 души персонал и 67 хил. лв. за охрана на повереното им имущество. За 2014 г. са необходими 550 х. лв., за 2015 г. – 550 хил.лв., за 2016 г. – 500 хил.лв , за 2017 г. – 500 хил.лв.

Към проекта на акт е приложена финансова обосновка по Приложение 2.1, съгласно чл. 35, ал. 1, т.4, б. „а“ от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация.

Приемането на предложеното решение не произтича от разпоредби от правото на Европейския съюз, поради което не е приложена справка за съответствие с европейското право.

Проектът на Постановление на Министерския съвет за  предоставяне на средства за изпълнение на публични задачи за 2014 г. от ДП „ТСВ“ и ДП „ССВ“, е съгласуван по реда на чл. 32, ал. 1 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация. Направените бележки и предложения са отразени, съгласно приложената справка.

Пълният текст на проекта на Постановление на Министерския съвет за предоставяне на средства от централния бюджет за 2014 г. на Държавно предприятие „Транспортно строителство и възстановяване“ и Държавно предприятие „Съобщително строителство и възстановяване“ за покриване на разходите, свързани с изпълнението на публичните задачи може да се види в Приложението.

Лице за контакт:

Димитър Димитров - държавен експерт в дирекция "ККДТДДП",
тел.: 02/ 9409-542

Приложение
 Проект на Постановление на Министерския съвет за предоставяне на средства от централния бюджет за 2014 г. на Държавно предприятие „Транспортно строителство и възстановяване“ и Държавно предприятие „Съобщително строителство и възстановяване“ за покриване на разходите, свързани с изпълнението на публичните задачи (22.47 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Април
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30  

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed