Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Ивайло Московски: Стартира строителството на третия лъч на метрото 19.01.2016
Голям размер

Проектът за разширение на столичното метро е един от най-сложните проекти през новия програмен период на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. Това каза днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията  Ивайло Московски по време на представянето на проекта за изграждане на третия лъч на подземната железница. На събитието присъстваха кметът на София Йорданка Фандъкова, заместник-кметът по транспорта Любомир Христов, изпълнителният директор на „Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев и заместник-ръководителят на  управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ инж. Галина Василева.

„За последните години, всички правителствени делегации, които идват на посещение в България и се интересуват от инфраструктура остават впечатлени от проекта за столичното метро“, каза Ивайло Московски. Министърът посочи, че общият финансов ресурс, който е предвиден за изграждане на първи етап от третата линия на метрото възлиза на 700 млн. лв. Ивайло Московски допълни, че след стартиране на проектите,  ще се търсят варианти за осигуряване на допълнителни средства, които да бъдат инвестирани в метрото.

„През миналия програмен период, проектът за разширение на софийското метро бе сред най-успешните инфраструктурни обекти, финансирани по Оперативна програма „Транспорт“, заяви министър Московски. От нея бяха осигурени повече от 1 милиард лева за разширението на първия метродиаметър и изграждането на втория. Дължината на линиите на метрото нарасна до 39 км с общо 34 метростанции.

Трасето да третия лъч преминава през бул. „Владимир Вазов“ – бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ – Орлов мост – НДК – ж.к. Красно село – ж.к. Овча купел. Първият етап, за който вече има избрани изпълнители е с дължина 7,8 км и 8 метростанции. Общата му стойност е в размер на 848 млн. лв. без ДДС, от които 685 млн. лева ще бъдат осигурени от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.

Прогнозното натоварване на линията е за над 170 хил. пътници дневно, като освен това тя прави интермодални връзки с основни входни артерии в града, с националната жп мрежа в кв. Горна Баня и с първата и втората линия на метрото. Заедно с тези етапи ще се изгради депо за обслужване на влаковете и ще се доставят 20 нови метровлака, с опция за автоматично управление на движението.

 

  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Април
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30  

Новини

Пощенска карта в колекционерски тираж отбелязва 120 години българското морско търговско корабоплаване
Министър Московски откри церемонията по случай 125-та годишнина на ТСВ
Министър Московски отвори офертите за концесия на пристанищен терминал „Бургас – Запад“ и на Централна жп гара Пловдив

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed