Последната актуална информация на тази версия на МТИТС е от 19 октомври 2016 г.
Можете да достъпите новата версия, както и актуална информация от тук.
Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 57 от 9.06.2004 г. за постигане на оперативна съвместимост на националната железопътна система с железопътната система в рамките на Европейския съюз 18.12.2014
Голям размер

Проектът е публикуван в електронен вид за обществено обсъждане и е на разположение в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

 

Мотиви

Предоставям на Вашето внимание за подпис Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 57 от 9.06.2004 г. за условията и съществените изисквания към железопътната инфраструктура и превозните средства за постигане на оперативна съвместимост на националната железопътна система с железопътната система в рамките на Европейския съюз (Наредба № 57).

В Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 57 се транспонира Директива 2014/38/ЕС на Комисията от 10 март 2014 г. за изменение на приложение III към Директива 2008/57/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на нивото на допустимо шумово замърсяване (ОВ, L 70 от 2014 г.) (Директива 2014/38/ЕС), както е и направена актуализация на процедурата по издаване на разрешение за въвеждане в експлоатация на структурни подсистеми.

Промените в Наредба № 57 по-конкретно са следните:

В чл. 13, ал. 2 от Наредба № 57 са транспонирани текстовете от Директива 2014/38/ЕС. Задължение на държавите-членки е да въведат в сила тези разпоредби не по-късно от 1 януари 2015 г. Директива 2014/38/ЕС въвежда изискването в райони в близост до железопътната инфраструктура и в кабината на машиниста допустимите нива на шум да не бъдат преминавани, както при експлоатацията, така и при проектирането на железопътната система. Измененията са свързани с промяната на съществените изисквания съгласно Приложение ІІІ на Директива 2008/57/ЕО по отношение на опазване на околната среда в частта изисквания за ниво на шум при проектирането и експлоатацията на железопътната система, така както е определена в § 1, т. 35 от Допълнителните разпоредби на Закона за железопътния транспорт.

С предложеното изменение на чл. 44б, ал. 2 е пояснена целта на становището на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“, предвидено в посочения текст, свързано със степента на прилагане на европейското и национално законодателство относно повишаване или запазване нивото на безопасност.

С промените в чл. 44в, ал. 2 т. 8 и 12 са отстранени технически грешки, а в ал. 3 на чл. 44в са пояснени документите, необходими за въвеждане в експлоатация на подсистеми, които не съответстват на ТСОС.

Прецизирана е процедурата за въвеждане в експлоатация на структурни подсистеми в случай на обновяване или модернизация, като в чл. 45, ал. 1 са въведени нови точки 1 – 5, поясняващи съдържанието на досието, което възложителят или производителят изпраща до Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“, за да получи становище относно необходимостта от ново въвеждане в експлоатация.

В чл. 45, ал. 6 е прецизирана процедурата за издаване на разрешение за въвеждане в експлоатация на структурни подсистеми в случай на обновяване или модернизация, а в ал. 3 и ал. 7 текстовете поясняват как и кога се налага издаването на ново разрешение за въвеждане в експлоатация.

В чл. 55, ал. 4, т. 9 и чл. 56в, ал. 2, т. 9 са предложени изменения, свързани със замяната на стандарт БДС EN 45011 с стандарт БДС EN ISО/IЕС 17065.

Точка 3 на чл. 60а, ал. 1 е допълнена с „националните технически правила“, поясняващ процеса и обхвата на контрол върху дейностите на лицата за оценяване на съответствието (NoBo и DeBo) по отношение спазването на изискванията на Закона за железопътния транспорт и на тази наредба.

С изменението на Приложение № 8а е прецизиран образецът на разрешението за извършване на дейностите по оценяване и проверка на съответствието със съществените изисквания за оперативна съвместимост, като са добавени номера и годината на издаване на първоначалното разрешение, с цел съответствие с чл. 56д, ал. 6 в случаите, когато лицето получи разрешение с променен обхват.

Проектът на наредба е съгласуван с членовете на Работна група № 9 „Транспортна политика“.

Проектът на наредбата е публикуван на електронната страница на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, както и на портала за обществени консултации, съгласно изискванията на чл. 26, ал. 2 от Закона за нормативните актове. В законоустановения срок не са постъпили предложения по проекта на акт.

Пълният текст на проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 57 от 9.06.2004 г. за постигане на оперативна съвместимост на националната железопътна система с железопътната система в рамките на Европейския съюз (обн., ДВ, бр. 55 от 2004 г., попр., бр. 60 от 2004 г., изм. и доп., бр. 91 от 2005 г., бр. 55 от 2006 г., попр., бр. 59 от 2006 г., изм. и доп., бр. 88 от 2007 г., бр. 84 от 2010 г., бр. 5 от 2012 г., доп., бр. 3 от 2013 г., изм. и доп., бр. 71 от 2013 г., бр. 106 от 2013 г.) може да се види в Приложението.

Лице за контакт:

Анелия Иванова - старши експерт в ИА ЖА,
тел.: 02/ 9409562,
e-mail: AIvanova@mtitc.government.bg

Приложение
 Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 57 от 9.06.2004 г. за постигане на оперативна съвместимост на националната железопътна система с железопътната система в рамките на Европейския съюз (60.69 KB)
  • КОНЦЕСИЯ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
  • Концесии – актуално
  • е-услуги
  • Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013
  • 940 9400
  • 150-години МСД
  • Обществен съвет
  • Стратегия за пътна безопасност
  • БДЖ онлайн продажби
  • Национална стратегия за развитието на широколентовия достъп
  • Цифрова програма за Европа
  • Открито управление
  • Отворени данни
  • Общоевропейски телефонни номера 116
Архив - Април
Пон Вт Ср Чет Пет Съб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30  

Актуално за министерството

Предложения за отбелязване чрез пощенски марки и пощенски продукти на значими събития, годишнини и чествания през 2017 г.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е бенефициент по проект "Сътрудничество и координация по TEN-T коридорите от основната мрежа, преминаващи през България", финансиран по Многогодишната работна програма на Механизма за свързване на Европа
Резултати, одобрени от Управляващия комитет по TEN-T проект „Sea2Sea” за разработване на мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско с Черно море.

България в Шенген

{structural_funds}

SOLVIT

Вход в системата

RSS feed